וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: וובוזלות מזיקות לבריאות, ולא בגלל הרעש

אולי חשבתם שהבעיה הכי קשה היא פגיעה בעור התוף, אולם מומחים קובעים כי השימוש בוובוזלות עלול להיות מסוכן לבריאות דווקא בגלל החיידקים הרבים שמפיצה כל נשיפה בהן

יש שיאמרו שהן מהוות תרומה משמעותית לאווירה, ויש כאלו שעדיין נמצאים בטראומה מכאב הראש שהן גרמו. אולם כעת מתברר כי הוובוזלות, חצוצרות הפלסטיק מהמונדיאל האחרון בדרום אפריקה מפיצות מחלות.

מדיווח שפורסם היום (רביעי) ב-BBC, עולה שמומחים רבים מודאגים מאוד מחזרתן של הוובוזלות לחיינו במונדיאל הבא שעתיד להתקיים בברזיל, וכן גם באולימפיאדה שתערך בשנה הבא בלונדון, ושוקלים לאסור השימוש בהן.

"במקומות צפופים בהם אדם אחד נושף בוובוזלה סמוך לאנשים אחרים, הוא עלול להדביק את כל הסובבים במחלות כמו שפעת או צהבת", מסבירה ד"ר רות מקנרני, מ"בית הספר להגיינה ורפואה טרופית" בלונדון.

כמו התעטשות או שיעול

ד"ר מקנרני הבהירה עוד כי לדעתה, דרושים להיקבע כללים לשימוש בוובוזלות, אך לא לאסור באופן גורף את השימוש בהן. "כפי שנהוג שאדם שמתעטש או משתעל ישים יד על פיו, כך צריך להטמיע שהשימוש בוובוזלות צריך להיעשות רחוק מאנשים אחרים, ולא בצמוד אליהם", הוסיפה.

במחקר שערך צוותה של ד"ר מקנרני, מדדו באמצעות מכשיר לייזר את הסביבה הקרובה לשמונה בני אדם שנשפו בוובוזלות. בממוצע, התגלה כי 658 אלף סוגים של חיידקים וחלקיקים הותזו מכל נשיפה בכלי, בקצב של ארבעה מיליון חיידקים וחלקיקים בשניה.

לצורך השוואה, כאשר התבקשו המשתתפים לצעוק, הם "הפיקו" רק 3,700 חלקיקים וחיידקים בכל פעם, בשיעור של 7,000 חיידקים לשנייה. "באירועי הספורט הצפופים, אני ממליצה לכל האוהדים להתרחק מהוובוזלות", סיכמה ד"ר מקנרני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully