וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבי נתניהו: הכדור נמצא עכשיו במגרש הפלסטיני

בפמליית רה"מ הביעו שביעות רצון מהתגובות בקונגרס לנאומו אתמול. מזכיר הממשלה האוזר: "אם אבו מאזן יקבל את עקרון המדינה היהודית, ייפתרו 90% מהבעיה"

רויטרס

(צילום: רויטרס, קריינות: אביב אברמוביץ', עריכה: טל רזניק)

בפמליית ראש הממשלה בנימין נתניהו מרוצים מהתגובות בארה"ב לנאום שהוא נשא אתמול בפני הקונגרס האמריקאי. בקול ישראל דווח, כי בפמליה אמרו לאחר הנאום, כי התחושה היא שבית המחוקקים האמריקאי נותן תמיכה לישראל, ועכשיו יש לנצל זאת ולשכנע גם את אירופה.

בנוסף, מזכיר הממשלה צבי האוזר אמר הבוקר, כי ראש הממשלה נתניהו הבהיר אמש בנאומו כי הכדור נמצא כעת במגרש הפלסטיני - ואם אבו מאזן יקבל את עקרון המדינה היהודית ייפתרו 90% מהבעיה. לדברי האוזר, כל השאר הם פרטים שאפשר לגשר עליהם, אך נראה כי אין אפילו רמז לנכונות פלסטינית להכיר בזכות העם היהודי למדינת לאום.

בבית הלבן הגיבו אמש באיפוק לנאומו של נתניהו בפני הקונגרס. יועצו של נשיא ארה"ב ברק אובמה, בן רודס, הנמצא בביקור מדיני בלונדון, אמר כי "נאומו של המנהיג הישראלי אישר מחדש את עוצמת היחסים המיוחדים בין ארה"ב לישראל וחידד את חשיבות השלום".

רודס הוסיף: "הוא הביע את חששו מאירן גרעינית, חשש שאנו בהחלט שותפים לו". לדבריו, "המסר שהעביר נתניהו בקונגרס דומה מאוד לדברים שעלו בשיחתו האחרונה עם הנשיא אובמה".

מנגד, בכיר פתח וחבר צוות המשא ומתן הפלסטיני, נביל שעת', אמר לאחר נאום נתניהו, כי לא מדובר בנאום, אלא בהכרזת מלחמה. בשיחה עם וואלה! חדשות אמר שעת' כי "אי אפשר לקרוא לזה בשם אחר, מלבד הכרזת מלחמה על הפסלטינים, על חמאס, על אירן ועל לבנון. מה שממענו הם רק איומים ועוד איומים של מלחמה. נתניהו לא הציע דבר בנושא תהליך השלום. לא פליטים, לא ירושלים, לא קווי 67', לא פירוק התנחלויות. זהו פשוט נאום מגוחך".

השתתף בהכנת הידיעה: ניר יהב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully