וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן: "נאום נתניהו ביטא יחסינו המיוחדים"

יועצו של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, הנמצא בביקור מדיני בלונדון, אמר כי "נאומו של נתניהו אישר מחדש את עוצמת היחסים המיוחדים בין ארה"ב לישראל וחידד את חשיבות השלום"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ)

בבית הלבן הגיבו אמש (שלישי) באיפוק לנאומו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפני הקונגרס. יועצו של נשיא ארה"ב ברק אובמה, בן רודס, הנמצא בביקור מדיני בלונדון, אמר כי "נאומו של המנהיג הישראלי אישר מחדש את עוצמת היחסים המיוחדים בין ארה"ב לישראל וחידד את חשיבות השלום".

רודס הוסיף: "הוא הביע את חששו מאירן גרעינית, חשש שאנו בהחלט שותפים לו". לדבריו, "המסר שהעביר נתניהו בקונגרס דומה מאוד לדברים שעלו בשיחתו האחרונה עם הנשיא אובמה".

כאמור, נתניהו נאם הערב בפני שני בתי הקונגרס האמריקאי, נאום שהיווה את פסגת ביקורו בארה"ב. "אני רואה כאן הרבה ידידים ותיקים וחדשים, דמוקרטים ורפובליקנים כאחד", פתח נתניהו את נאומו. "לישראל אין חברה טובה יותר מאשר ארה"ב ולאמריקה אין חברה טובה מישראל", אמר ראש הממשלה והתקבל בתשואות.

נתניהו התייחס לתהליך המדיני ואמר כי "צריך להגיע להסכם עם הפלסטינים. אני מוכן לעשות פשרות כואבות כדי להשיג את השלום. אחריותי להנהיג את עמי לשלום. זה לא קל עבורי. זה לא קל כי אני מזהה שבשלום אמיתי, ניאלץ לוותר על חלק מהמולדת היהודית של אבותינו. וצריך להבין שהיהודים ביהודה ושומרון אינם כובשים זרים".

עם זאת, בכיר פתח וחבר צוות המשא ומתן הפלסטיני, נביל שעת', אמר לאחר נאום נתניהו, כי לא מדובר בנאום, אלא בהכרזת מלחמה. בשיחה עם וואלה! חדשות אמר שעת' כי "אי אפשר לקרוא לזה בשם אחר, מלבד הכרזת מלחמה על הפסלטינים, על חמאס, על אירן ועל לבנון. מה שממענו הם רק איומים ועוד איומים של מלחמה. נתניהו לא הציע דבר בנושא תהליך השלום. לא פליטים, לא ירושלים, לא קווי 67', לא פירוק התנחלויות. זהו פשוט נאום מגוחך".

"הוא מדבר על ירושלים מאוחדת. הוא מדבר על כך שאף פליט לא יחזור והוא מדבר על כך שישראל לא תחזור לקווי 67'", המשיך שעת' ושאל בציניות: "מה עוד צריך כדי למשוך את הפלסטינים לתהליך השלום?". שעת' אף התייחס לחברי הקונגרס שמחאו כפיים לאורך כל הנאום: "בהחלט היה מעניין לראות את האמריקאים מריעים על כל אמירה מגוחכת של נתניהו".

עדכון ראשון: 22:43

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully