וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים בליכוד נגד נתניהו: "לוויתורים אין רוב"

24.5.2011 / 21:40

חברי הכנסת חוטובלי ודנון מסיעתו של ראש הממשלה נתניהו יצאו נגד דבריו בקונגרס על הצורך בוויתורים במסגרת הסכם: "נבחרנו לשמור ולא למסור. ההצהרות פוגעות באינטרס הישראלי"

סיעת הליכוד נחלקה הערב (שלישי) ביחסה אל נאום ראש הממשלה בנימין נתניהו בפני הקונגרס. מספר חברים בסיעה, בהם שר ההסברה והתפוצות יולי אדלשטיין ושר התחבורה ישראל כץ, הגיבו באהדה לדברי ראש הממשלה, תוך שהם "מדלגים" על אמירתו לפיה בשלום עתידי יהיו התנחלויות שיוצאו משטחה של ישראל. לעומתם, מספר חברי הכנסת מתחו ביקורת על ראש הממשלה.

בעבר התבלטו שלושה חברי כנסת כמבקריו העיקריים של ראש הממשלה כל אימת שהזכיר ויתורים: יריב לוין, ציפי חוטובלי ודני דנון. שני האחרונים בחרו גם הפעם לתקוף את אמירותיו של ראש הממשלה בנושא ההתנחלויות. לדברי דנון, שבאופן הפגנתי צפה בנאום בהתנחלות עפרה שמחוץ לגושי ההתנחלויות, "לא נכנע לקמפיין הפוליטי של אובמה. כשראש הממשלה ינחת מחר בישראל, הוא יבין כי לוויתורים בבקעת הירדן וברוב יהודה ושומרון, אין רוב בליכוד. נבחרנו כדי לשמור ולא כדי למסור".

חוטובלי הייתה נחרצת אף יותר. "לראשונה, ראש ממשלת ימין מצהיר כי בכוונתו לוותר על חלקים מיהודה ושומרון", תקפה. "על ראש הממשלה לדעת כי הדברים אינם מקובלים על רובה המוחלט של סיעת הליכוד. מתן ההצהרות בעת בה ברור לכולם כי אין פרטנר פלסטיני פוגע באינטרס הישראלי. בצד הביקורת על נאום ראש הממשלה, יש לשבח אותו על שהצהיר על כוונה לשמור על אחדותה של ירושלים ותמך בהתיישבותו הצודקת והמוסרית של עם ישראל ביהודה ושומרון".

מנגד, אמר השר אדלשטיין כי "ראש הממשלה נשא נאום היסטורי בפני הקונגרס והציג בו את הזכויות ההיסטוריות והבסיסיות של מדינת ישראל בצורה חדה וברורה. עמדותיו זכו לתמיכה מקיר לקיר בקונגרס".

"לצערי, עוד בטרם פסקו מחיאות הכפיים והתשואות בגבעת הקפיטול, חזרו הפלסטינים על עמדותיהם המסורתיות החותרות לחיסולה של מדינת ישראל, באמצעות החזרת 'הפליטים' לתוכה ודחיפה לעבר קווי 67' שאינם ברי הגנה", המשיך אדלשטיין. "רצונם של הפלסטינים אינו להקים מדינה פלסטינאית לצידה של מדינת ישראל, אלא להקים מדינה פלסטינית במקום מדינת ישראל".

גם השר כץ הביע תמיכה בנאום נתניהו. "רה"מ הביא כבוד רב למדינה בנאומו הערב בפני שני בתי הקונגרס. רה"מ שמר על העקרונות הבסיסיים אך עם זאת קרא להנהגה הפלסטינית לבוא למו"מ. הוא גם הדגיש את חשיבותה של ירושלים מאוחדת ושאף פליט לא ייכנס לתחומי ישראל, וציין עוד כי לא נחזור לקווי 67' וכי אנו צריכים גבולות ברי הגנה".

וגם חבר הכנסת לוין בחר הפעם לתמוך בראש הממשלה. "ציפי לבני וחברי מפלגתה קיבלו שיעור מהקונגרס האמריקאי כיצד ראוי לקבל ראש ממשלה ישראלי שעומד על עקרונותיו ולא נכנע ללחצים", אמר. "אני מחזק את ידיו על אמירתו האמיצה שלא להתפשר, לא להיכנע, לא לשאת ולתת עם חמאס ולשמור על גבולותיה של ישראל ועל בירתה הנצחית. על אף כל הקשיים, ההתיישבות היהודית בכל חלקי ארץ ישראל תנצח".

לפנייה לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully