וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעירה שהתפרצה לנאום רה"מ: יהודיה ממוצא ישראלי

ע"פ דיווחים, צעירה יהודיה-אמריקאית ממוצא ישראלי היא זו שקטעה את נאום רה"מ בקונגרס וזעקה: "זכויות שוות לפלסטינים". נתניהו הגיב מיד: "רק בחברה חופשית אפשר לשמוע מחאות כאלה"

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

במהלך נאומו של ראש הממשלה אמש (שלישי) בקונגרס, זכה בנימין נתניהו לקבלת פנים חמה ואוהדת כמעט מכל חברי שני בתי הנבחרים האמריקאים. אך צעירה אחת התפרצה לדבריו שעה שדיבר על הזעזועים הפוליטיים במזרח התיכון.

"יש מלחמה במזרח התיכון נגד דיקטטורים", אמר רה"מ נתניהו. "יש רעידת אדמה שהפילה ממשלות. זהו רגע היסטורי, עם הבטחה לשחר חדש של חופש והזדהות. המוני צעירים רוצים לשנות את עתידם. אנחנו מסתכלים עליהם: יש להם אומץ. הם מסכנים את חייהם. הם דורשים חירות וכבוד עצמי". בשלב זה קטעה הצעירה שהסתתננה לאולם את דברי רה"מ, וזעקה: "זכויות שוות לפלסטינים".

על פי דיווחים בכלי תקשורת בעולם, הצעירה היא יהודיה אמריקאית ממוצא ישראלי ושמה ריי אבילאה, בת 28. על פי הדיווחים, היא חברה בארגון CODE PINK, ארגון נשים למען שלום. באתר הארגון נטען כי היא הותקפה על ידי הקהל באירוע ואף נזקקה לטיפול.

הצעירה צוטטה באתר כאומרת: "אני סובלת מכאבים, אך זה כלום לעומת כאב הפלסטינים. הייתי בעזה ובגדה המערבית. ראיתי בתים של פלסטינים מופצצים. ראיתי כבישים ליהודים בלבד. שוחחתי עם אמהות שילדיהן נהרגו בפלישות לעזה. כיהודיה ואזרחית ארצות הברית, חובתי להתקומם נגד הפשעים הללו שמבוצעים בשמי ובאמצעות המיסים שאני משלמת".

נאום ביבי בקונגרס, מאי 2011. רויטרס
מאבטחים משתלטים על הצעירה שהתפרצה לדברי נתניהו במהלך נאומו בקונגרס/רויטרס

כתגובה הגבירו חברי הקונגרס את מחיאות הכפיים, וחלקם אף צעקו לעבר הצעירה קריאות בוז במטרה להשתיקה. נתניהו המתין מעט עד שהוצאה הצעירה מהאולם על ידי המאבטחים ואז התייחס לאירוע.

"זהו כבוד עבורי וגם עבורכם. בחברה החופשית, אתם יכולים לשמוע מחאות כאלה, אך לא בטהרן או בטריפולי. זוהי דמוקרטיה אמיתית", אמר ראש הממשלה. "יש לנו עיתונות חופשית, כלכלה חופשית, בתי משפט ודיונים קשים בפרלמנט", הוסיף נתניהו. "מזכויות אלה נהנים יותר ממיליון אזרחים ערבים בישראל עשרות שנים. מבין 300 מיליון ערבים במזרח התיכון, רק הערבים בישראל נהנים מזכויות דמוקרטיות אמיתיות. ישראל אינה מה שרע במזרח התיכון, אלא מה שנכון במזרח התיכון".

עדכון ראשון: 20:25

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully