וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תגובות צוננות לנאום נתניהו: "הגיע זמן למעשים"

24.5.2011 / 19:49

בניגוד לתשואות להן זכה נאום נתניהו מחברי הקונגרס חברי הכנסת בישראל - משמאל ומימין, מתחו עליו ביקורת. ח"כ חסון: "תשדיר בחירות" ח"כ אריאל: "צעד אל לוע הארי"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הערב (שלישי) נאום בפני הקונגרס האמריקאי בוושינגטון. חברי הקונגרס קידמו את הנאום בתשואות אך התגובות מבית היו צוננות יותר.

בהודעה שפרסמה מפלגת קדימה, מתחה המפלגה ביקורת קשה על התנהלותו המדינית של נתניהו. "אחרי שבוע קשה ששיאו עימות מיותר עם ארה"ב, אשר חידד את מערכת היחסים העכורה אליה דרדר נתניהו את יחסי המדינות בשנתיים האחרונות - הגיע הזמן להתחיל במעשים. ההיסטוריה נוצרת במעשים - לא בנאומים, וזה יהיה מבחנו של נתניהו כראש ממשלת ישראל. לאחר שנתיים של קיפאון וסרבנות, ישראל נותבה לאחת מנקודות השפל המדיניות הקשות בתולדותיה, בעיותיה המהותיות חשופות על השולחן והיא מצויה בהליך בידוד מדיני מדאיג", נכתב בהודעה. "על נתניהו לממש מידית את מחויבותו לציבור ביצירת המעשים שישנו מגמה עולמית זו וירתמו את הקהילה הבינלאומית וארה"ב בראשה לאינטרסים החשובים לישראל במקום לגרום לניכור הולך וגובר. זהו מבחנו האמיתי של נתניהו ועליו הוא יישפט".

ח"כ יואל חסון (קדימה) אמר כי "הנאום היה לא יותר מתשדיר בחירות וניסיון של נתניהו לייצר מצג שווא של נכונות להיכנס למו"מ. אני מציע לציבור הישראלי לא לפתח ציפיות ולהבין שמדיניות נתניהו תוביל אותנו בסופו של דבר לבידוד בינלאומי ומדינה דו-לאומית".

ח"כ דב חנין (חד"ש) תקף את נתניהו ואמר כי "בביקורו בארצות הברית חשף נתניהו, לכל מי שהיו לו עדיין אשליות, את פרצופה האמיתי של מדיניותו - סירוב מוחלט לכל מהלך מדיני שיכול באמת לקדם הסדר. אנחנו נמצאים בימים של הזדמנות היסטורית. אפשר להגיע לשלום באם נבין שרק קוי 1967 יכולים להיות הבסיס לשתי מדינות החיות זו בצד זו עם שתי בירות בירושלים".

"הפלסטינים לא התחייבו לדבר מלבד השמדתנו"

גם מימין התגובות היו קרירות. ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי) אמר כי "ראש הממשלה מתנדב להכיר במדינה פלסטינית עוד לפני שהפלסטינים התנערו ממדיניות הרצח שלהם. עוד צעד משמעותי של ראש הממשלה לתוך לוע הארי הפלסטיני, שמצדו לא התחייב לדבר מלבד השמדתנו".

ח"כ עתניאל שנלר (קדימה), לעומתם, בירך על נאום רה"מ ואמר כי זו היא שעתה של קדימה להעדיף את האינטרסים הלאומיים על פני האינטרסים הפוליטיים. שנלר אמר כי "נאום ראש הממשלה משקף מכנה משותף רחב בחברה הישראלית המבקש לקדם תהליך מדיני תוך שמירה על האינטרסים הערכיים, לאומיים וביטחוניים של המדינה. על מפלגת קדימה כמפלגה הגדולה בכנסת, החובה להעמיד עצמה וכוחה לקידום התנעת התהליך המדיני, תוך מתן גיבוי ציבורי, פוליטי ובינלאומי לכוונות הממשלה בעיצוב עתידנו המדיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully