וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: לא לקווי 67', הפלסטינים סרבני שלום

ראש הממשלה הקדיש את נאומו באיפא”ק להבעת תודה לנשיא אובמה ולקונגרס על "הסיוע שהעניקו כך שתוכל ישראל להגן על עצמה", אך הדגיש כי ישראל לא תחזור לגבולותיה ערב מלחמת ששת הימים

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נאם לפנות בוקר (שלישי) בוושינגטון בפני ועידת השדולה הפרו-ישראלית בארה"ב, איפא"ק, והצהיר שוב כי ישראל לא תשוב לגבולות 67' במסגרת הסדר שלום עם הפלסטינים.

נתניהו סיפר לנוכחים כי בנאומו הצפוי היום בבתי הקונגרס הוא מתכוון לתאר את חזונו שלו לשלום בין ישראל לפלסטינים ובחזון זה "ביטחונה של ישראל חייב להישמר ולכן היא אינה יכולה לחזור לגבולות 67', שאינם ברי הגנה". לגבי כישלון השיחות עם הפלסטינים אמר כי "ישראל רוצה שלום, הפלסטינים מסרבים לסיים את הסככסוך". נאומו של נתניהו הופרע על ידי פעילי שמאל שהוצאו מהאולם. לאחר ההפרעה פנה נתניהו לקהל ושאל: "אתם סבורים שהם היו יכולים להפגין כך בעזה? איזו דרך לזכות בתשומת לב".

חלק ניכר מנאומו הקדיש נתניהו להבעת תודה. הוא פתח את נאומו והודה לחברי איפא"ק ש"מגנים על זכותה של ישראל להגן על עצמה". הוא שיבח את הקשר שבין ארה"ב וישראל ואמר כי שתי המדינות "עומדות זו לצד זו ונלחמות נגד אויבים משותפים". לדבריו, "תמיכה בישראל לא מפלגת את ארה"ב אלא מאחדת אותה."

"אתמול דיבר אובמה על מחוייבותו לביטחון של ישראל", סיפר נתניהו, "והוא דיבר על מחוייבותו זו בהזדמנויות נוספות. אני רוצה להודות לנשיא ולקונגרס שנותנים לישראל סיוע כך שתוכל להגן על עצמה, בעצמה. אני רוצה להודות לכולכם על הסיוע למערכת "כיפת ברזל", אני רוצה להודות לארה"ב, תודה לך ארה"ב".

לאפשר לצלב האדום לבקר את שליט

גם לסוגיית החייל החטוף, גלעד שליט, התייחס נתניהו וקרא בנאומו לשחרר אותו. הוא סיפר כי "ארגון חמאס מחזיק בחייל הצעיר הזה במרתפיו במשך חמש שנים בלי שזכה אפילו פעם אחת לביקור מהצלב האדום".

ביום ראשון נשא גם הנשיא האמריקאי, ברק אובמה, נאום בפני איפא"ק וסיפר על פגישתו עם נתניהו. "אישררנו מחדש את האמת הבסיסית שהדריכה נשיאים וראשי ממשלות במשך שנים ארוכות", אמר הנשיא אובמה, "גם כשיש לפעמים חילוקי דעות, הקשר בין ארה"ב וישראל הוא בלתי ניתן לשבירה והמחויבות של ארה"ב לישראל מוצקה כברזל".

אובמה התייחס באיפא"ק גם לנאומו הקודם, אותו נשא בשבוע שעבר ואשר עורר תגובות עזות בעקבות הצהרותיו של אובמה בנוגע להקמת מדינה פלסטינית מבוססת על גבולות 67'. "ההתייחסות שלי לגבולות 67', עם החלפת שטחים, קיבלה הרבה תשומת לב. אז היות ונאמרו כמה דברים לא מדויקים, הרשו לי להסביר: משמעות הדברים היא שהצדדים עצמם ינהלו מו"מ על גבול שהוא שונה מאשר ה-4 ביוני 1967. זוהי המשמעות של חילופי שטחים", אמר אובמה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully