וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בוועידת איפא”ק: ”תודה לך ארה”ב”

מנסה לפייס את אובמה? ראש הממשלה הקדיש את נאומו באיפא”ק להבעת תודה לנשיא אובמה ולקונגרס אך הדגיש: ”לא נחזור לגבולות 67’ שאינם ברי הגנה”

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נאם לפנות בוקר (שלישי) בוושינגטון בפני ועידת השדולה הפרו-ישראלית בארה"ב, איפא"ק. נתניהו, בפתיחת נאומו הודה לשומעים על כך שהם "מגנים על זכותה של ישראל להגן על עצמה". הוא שיבח את הקשר שבין ארה"ב וישראל ואמר כי שתי המדינות "עומדות זו לצד זו ונלחמות נגד אויבים משותפים.תמיכה בישראל לא מחלקת את ארה"ב אלא מאחדת את ארה"ב."

"אתמול דיבר אובמה על מחוייבותו לביטחן של ישראל", סיפר נתניהו, "והוא דיבר על מחוייבותו זו בהזדמנויות נוספות. אני רוצה להודות לנשיא ולקונגרס שנותנים לישראל סיוע כך שתוכל להגן על עצמה, בעצמה. אני רוצה להודות לכולכם על הסיוע למערכת "כיפת ברזל", אני רוצה להודות לארה"ב, תודה לך ארה"ב".

בהמשך הנאום התייחס נתניהו לדיונים האחרונים בנוגע לגבולות המדינה הפלסטינית והבהיר כי ישראל לא תיעתר לחזור לגבולות 67'.

ביום ראשון נשא הנשיא האמריקאי, ברק אובמה, נאום בפני איפא"ק וסיפר על פגישתו עם נתניהו. "אישררנו מחדש את האמת הבסיסית שהדריכה נשיאים וראשי ממשלות במשך שנים ארוכות", אמר הנשיא אובמה, "גם כשיש לפעמים חילוקי דעות, הקשר בין ארה"ב וישראל הוא בלתי ניתן לשבירה והמחויבות של ארה"ב לישראל מוצקה כברזל".

אובמה התייחס באיפא"ק גם לנאומו הקודם, אותו נשא בשבוע שעבר ואשר עורר תגובות עזות בעקבות הצהרותיו של אובמה בנוגע להקמת מדינה פלסטינית מבוססת על גבולות 67'. "ההתייחסות שלי לגבולות 67', עם החלפת שטחים, קיבלה הרבה תשומת לב. אז היות ונאמרו כמה דברים לא מדויקים, הרשו לי להסביר: משמעות הדברים היא שהצדדים עצמם ינהלו מו"מ על גבול שהוא שונה מאשר ה-4 ביוני 1967. זוהי המשמעות של חילופי שטחים", אמר אובמה.

ביום שישי האחרון נועדו נתניהו ואובמה ופגישתם סוקרה בהרחבה על ידי כלי התקשורת בארצות הברית. ה"וול-סטריט ג'ורנל" פתח את דיווחו בנושא עם המילים: "נתניהו סיפק נזיפה פומבית נדירה לאובמה בבית הלבן, כשהבהיר כי לעולם לא יקבל את תנאיו של אובמה לחידוש המשא ומתן עם הפלסטינים". בעיתון פירשו כי לנתניהו שתי הזדמנויות לגייס תמיכה בחזית מול אובמה – בנאומו בפני ועידת אייפא"ק הפרו-ישראלית, ובדברים שיישא בפני שני בתי הקונגרס. ב"וושינגטון פוסט" ציינו כי חילופי הדברים בחדר הסגלגל, חשפו לעין כל את ההבדלים המהותיים בתפיסות העולם של אובמה ושל "המנהיג הניצי של בת בריתה של ארה"ב במזרח התיכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully