וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר האירוע בנתב"ג: חבטה הורגשה טרם ההמראה

טייסי מטוס הבואינג שנאלץ לבצע נחיתת חירום בנתב"ג אמרו כי הרגישו חבטה בתא הטייס בטרם המראת המטוס, אך לאחר בדיקה מדוקדקת, אושרה ההמראה. משרד התחבורה הודיע כי יבחן המקרה לעומק

יח"צ - חד פעמי

(צילום: דניאל בוק, אורי לנץ, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

תחקיר נחיתת החירום של טיסת אל על מספר 027 מראה כי בטרם המראת המטוס, הורגשה בתא הטייס חבטה. ממשרד התחבורה נמסר, כי המקרה נחקר לעומקו, ומשלא נמצאה סיבה לחבטה, הורשה המטוס להמריא ליעדו.

ממשרד התחבורה נמסר אמש (שני) כי הטיסה "תוכננה להמריא מנתב"ג לניו יורק בשעה 00:50. תוך כדי עליית הנוסעים למטוס הורגשה חבטה בתא הטייס, אך הטייסים יחסו את החבטה תחילה כפגיעה של המסוע במטוס. בבדיקה שבוצעה על ידם לא אובחן כל נזק במטוס. כדי להסיר כל חשש לפגיעה, החליטו אנשי אל על להרחיב את הבדיקה ולהוריד את כבודת הנוסעים מהמטוס, אולם גם לאחר הורדת המטען לא נמצא כל ליקוי הנראה לעין והנהלת החברה החליטה להתיר את הטיסה המתוכננת".

בשעה 02:00 לפנות בוקר המריא המטוס מסוג בואינג 777 ללא אירועים מיוחדים. לדברי משרד התחבורה, מהחקירה עולה, כי בעת קיפול כן הנסע התברר כי הכן השמאלי אינו ננעל במקומו, וקברניט המטוס החליט מיד לשוב לנחיתה בנתב"ג.

טרם נחיתתו החליט הטייס לרוקן את מכלי הדלק מעל הים, במטרה לצמצם את הסכנה בעת הנחיתה. ממשרד התחבורה נמסר, כי במהלך שלוש וחצי השעות בהם רוקן את הדלק נועץ הקברניט עם בכירים בחברת אל על ועם נציגי יצרנית מטוס הבואינג בארה"ב. בזמן שהמטוס חג באוויר הוזנק לעברו מטוס קרב של חיל האוויר שבחן את מטוס הבואינג ואת מצב כן הנסע מבחוץ. הטייס דיווח על שוני מסוים במיקומם של הגלגלים השמאליים ביחס לגלגלים הימניים. לבסוף נחת המטוס בשלום.

חוקר התאונות האוויריות הראשי של משרד התחבורה, יצחק רז פתח בחקירת נסיבות האירוע. שר התחבורה ישראל כץ ציין, כי בשל חומרת האירוע הוחלט לזמן את נציגי החברה המייצרת את מטוס הבואינג וכן את נציגי הרשות האמריקאית לחקירת תאונות אוויריות, לקחת חלק בחקירה.

עדכון ראשון: 20:56

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully