וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: 11% מהילדים שפגשו זר ברשת הותקפו מינית

23.5.2011 / 19:17

הוועדה לזכויות הילד בכנסת תתכנס לדיון בנושא שימוש תלמידים ברשתות חברתיות. מנתונים שיוצגו בפני הוועדה עולה כי 36% מהנערים שנפגשו עם זרים באינטרנט נפגעו בצורה כלשהי

השימוש ברשת חברתית מעלה את הסיכוי ליצירת קשר עם אדם לא מוכר ולפגישה עמו. לקראת דיון שיתקיים מחר (שלישי) בנושא בוועדה לזכויות הילד הכין מרכז המחקר והמידע של הכנסת מסמך המרכז נתונים בנושא.

לפי מחקר מקיף שערך האיחוד האירופי ב-2010, 22% מהילדים שנפגשו עם מי שהכירו לראשונה באינטרנט, דיווחו כי האדם שנפגשו עמו פגע בהם מילולית, 11% דיווחו כי נפגעו מינית ו-3% – כי נפגעו פיזית. במחקר קודם, משנת 2006, שבדק חשיפה לשידול מיני - כלומר ילדים שהתבקשו להשתתף בשיחה בעלת אופי מיני, לבצע פעילות מינית או לחשוף פרטים מיניים נגד רצונם, נמצא כי 15% מן הילדים בני ה-15-10 נחשפו לשידול מיני באינטרנט.

כמו כן נמצא במחקר האירופי כי הסיכון לשידול מיני ברשתות חברתיות גדול מהסיכון בדואר אלקטרוני, בבלוגים ובמשחקים באינטרנט, אך קטן מהסיכון בצ'אטים ובתוכנות מסרים מידיים. לעתים קרובות נוצר רצף של התנהגויות אלימות בעולם הממשי ובעולם המקוון.

האינטרנו - המשך טיבעי של המרחב הפיזי

מדיניות משרד החינוך בנושא השימוש ברשתות חברתיות מבוססת על ההנחה שההתנהלות של ילדים ובני נוער באינטרנט היא המשך טבעי של ההתנהלות האישית והחברתית שלהם במרחב הפיזי. על פי ההנחה, האינטרנט כשלעצמו איננו פוגע או מיטיב, אך הפעולות שנעשות באמצעותו עלולות להיות פוגעניות, מכיוון שילדים ובני נוער אינם תמיד ערים להשלכות של פעולותיהם באינטרנט.

בימים אלו פועל משרד החינוך לניסוח חוזר מנכ"ל חדש ובו הנחיות להתנהלות בתי-ספר, מורים ותלמידים מול רשתות חברתיות ייעודיות וציבוריות. ההנחיות עוסקות בסוגיות כגון האינטראקציה בין סגל בית-הספר לבין תלמידים והורים ברשת חברתית ציבורית, פרסום תכנים פוליטיים ברשת חברתית והזדהות אתם ופעולות שיש לעשות במקרה של פגיעה באנשי צוות או בתלמידים באמצעות רשת חברתית. נושא הגלישה הבטוחה משולב בהכשרה הבסיסית של יועצים חינוכיים בארבע השנים האחרונות, וכיום מועסקים במערכת החינוך 1,200 עד 1,500 יועצים חינוכיים שקיבלו הכשרה בנושא זה במסגרת לימודיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully