וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: 17 צעירים אנסו בת 12 - שנכנסה להריון

17 צעירים, מהם שני בגירים, חשודים שקיימו יחסי מין עם בת 12 אותה הכירו בפייסבוק. כתוצאה נכנסה הילדה להריון ונאלצה לעבור הפלה. הנערים בתגובה: היא הציגה עצמה כבת 17

17 צעירים ממרכז הארץ נעצרו בחשד שנהגו לקיים יחסי מין עם ילדה בת 12. בין החשודים, כ-15 נערים בגילאי 13-15 שנחקרו בחשד שקיימו עמה יחסי מין בהסכמה ושני בוגרים, תושבי נתניה בני 17 ו-22, להם מייחסת המשטרה מעשה אונס. שני החשודים הבוגרים יובאו בהמשך היום (רביעי) להארכת מעצרם בבית משפט השלום בעיר.

חקירת הפרשה החלה לפני מספר שבועות, לאחר שבמשטרה התקבל דיווח ממשרד הרווחה על נערה בת 12 שנכנסה להריון, עברה הפלה ועלה חשד כי נאנסה. מחקירת המשטרה עולה כי במשך השנה האחרונה, נהגו הנערים ליזום מפגשים עם הילדה במקומות שונים, בהם גינות ציבוריות ומקלטים. במהלך המפגשים חשודים הנערים כי קיימו עם הילדה יחסי מין, שכתוצאה מהם היא נכנסה כאמור להריון.

לדברי המשטרה, בחקירתם טענו הנערים כי הילדה נהגה לפנות אליהם באמצעות הרשת החברתית פייסבוק ולהציג עצמה כבת 17. לטענתם, הם לא חשדו כי למעשה מדובר בילדה בת 12. עוד טענו הנערים, כי הילדה קיימה עימם יחסי מין בהסכמתה. לדברי המשטרה, 15 מהנערים הודו בחשדות המיוחסים להם ושוחררו לאחר חקירתם למעצר בית למשך חמישה ימים.

"הקטינה הודתה כי קיימה יחסי מין בהסכמה"

הצוות המקצועי של אגף הרווחה בעיר בה גרה הילדה מסר כי הוא "טיפל ומטפל במקרה באינטנסיביות רבה, בהתאם לנהלים המתבקשים מהוראות משרד החינוך ומשרד הרווחה ובכפוף לחוק. הקטינה קיבלה מענה מיידי לצרכיה, כולל הגנה וטיפול רגשי, תוך שמופעל שיקול דעת ורגישות הנדרשים בנסיבות הקשות של מקרה זה. נציין כי כלל הגורמים העירוניים, ביניהם: רווחה, חינוך והשירות הפסיכולוגי החינוכי מעורבים בטיפול בנערה ומשפחתה, ויודגש כי ההמלצות הטיפוליות נתמכו על ידי בית המשפט לנוער. עוד נדגיש כי הטיפול זוכה לשיתוף פעולה מצד המשפחה, המביעה את שביעות רצונה מדרכי הטיפול".

מהעירייה נמסר כי "הקטינה מוגנת וגורמי הרווחה בעירייה ממשיכים ללוות אותה ואת משפחתה".

גורמים באגף הרווחה של היישוב מסרו עוד, כי "הקטינה בת ה-12 נמצאת במצב נפשי קשה מאוד. היא הוצאה מבית הוריה והועברה למעון לנערות חוסות. הילדה נחקרה על ידי חוקרת ילדים וסיפרה לה כי היא נוהגת לקיים יחסי מין בהסכמה עם נערים שהכירה דרך פייסבוק. היא נראית גדולה לגילה".

יו"ר ועדת החינוך של הכנסת ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו) התייחס לפרשה ואמר, כי "הורים רבים מסונוורים מיתרונותיה הרבים של רשת האינטרנט ולא מודעים מספיק לסכנות הטמונות ברשתות החברתיות ובאתרים בעלי תוכן פוגעני כמו פורנו והימורים. גם מי שכן מודע, לא תמיד יש לו הכלים הטכניים או הידע להתמודד עם התופעה כמו תוכנות לסינון אתרים, שיחות עם הילדים, זיהוי התנהגות חשודה, הצבת המחשב במקום גלוי וכיוצא באלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully