וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כשראינו את האמבולנסים בנתב"ג הבנו שקרה נס"

276 נוסעים היו על מטוס אל-על שביצע לפנות בוקר נחיתת חירום מוצלחת. אחת הנוסעות: "לא נרשמה בהלה ואף אחד לא התרגש". קברניט הטיסה: "התכוננו לתרחיש הגרוע מכל"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: דניאל בוק, אורי לנץ. עריכה: יאיר דניאל. קריינות: אביב אברמוביץ')


בחברת אל-על ממשיכים לבדוק מה גרם לתקלה שאילצה את קברניטי מטוס הבואינג 777 לבצע לפנות בוקר (שני) נחיתת חירום בנמל התעופה בן גוריון. בשעה 05:30 נאלץ המטוס שהיה בדרכו לניוארק לרוקן את מכלי הדלק שלו מעל הים עקב חשד לשבר בגלגל הכנף השמאלית. המטוס ועליו 276 נוסעים שב על עקבותיו ובשעה 05:40 ביצע המטוס בשלום את נחיתת החירום.

נוסעי טיסה 027 הורדו מהמטוס בצורה מסודרת והופנו לטיסה חלופית. לאחר הנחיתה המוצלחת סיפרה אחת הנוסעות, אסתר ולקין, לגלי צה"ל כי "היינו בידיים טובות, הקברניט כל הזמן הסביר לנו מה קורה וכל הדיילים והדיילות התנהגו למופת. ישבתי ואמרתי 'נחכה עוד חצי שעה, ניקח כדור שינה' ופתאום שמענו משהו כמו פיצוץ. הודיעו לנו שיש בעיה והטיסה הייתה קצת משונה, אבל אף אחד לא דאג. לא נרשמה בהלה ואף אחד לא התרגש".

מטוס אל-על בטיסה 027 שנחת נחיתת חירום עקב תקלה טכנית. אורי לנץ
"היינו בידיים טובות". מטוס הבואינג לאחר הנחיתה, הבוקר/אורי לנץ

נוסע נוסף, שמעון לרי, סיפר כי "מרגע שעלינו למטוס אמרו שכנראה יש בעיה, תקלה בגלגלים, ושאנחנו נצטרך לטוס מעל הים מספר שעות ולקראת בוקר נגיע לנחיתה. לא הרגשנו לחץ, הצוות היה מעולה נתן הרגשה טובה, הטייס שידר רוגע וחלק אפילו לא חשבו שבאמת יש תקלה. כשנחתנו היו מחיאות כפיים והתלהבות של כולם וכשראינו את שדה התעופה עם אמבולנסים וצוותי כיבוי, הבנו שקרה נס".

מנהל השירות בטיסה, צבי שור, סיפר לגלי צה"ל על הרוגע ששידרו הנוסעים. לדבריו, "מהרגע הראשון כשהתקבלה החלטה על נחיתה שאינה שגרתית, ביצענו התארגנות לפי ההנחיות. כל מה שאתה צריך לעשות בשלב כזה זה להישאר רגוע. מצד אחד, הזמן עלול היה ליצור עצבנות, אבל לשמחתנו זה לא קרה והיה לנו מספיק זמן להיערך. אני מניח שכל הגורמים המקצועיים היו מעורבים בזה ונתנו את הדחף שלהם לטובת העניין". שור הוסיף כי "החלטנו להגיש את ארוחת הערב, הרגענו את הנוסעים והצוות היה נינוח. אני יכול לתת טיפ לחבריי: אם אתה לא עושה קיצורי דרך, אין הפתעות".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
היערכות מגן דוד אדום לקראת נחיתת החירום של מטוס אל-על שדיווח על תקלה טכנית. אורי לנץ
דרמה לילית בנמל התעופה בן גוריון/אורי לנץ

קברניט הטיסה, דודי קנט, שהצליח להנחית את המטוס בתל אביב למרות התקלות, סיפר לקול ישראל על התחושות בתא הטייס: "התכוננו לתרחיש הגרוע מכל, כמו שאנחנו עושים תמיד במקרים כאלה. היינו רגועים. לא שקטים, אבל מתפקדים בצורה רגועה". בהמשך סיפר קנט כי מדובר בתקלה נדירה, המצביעה על שבר בגלגל, שייתכן שיקרוס במהלך נחיתה. "התייחסנו לתקלה כאמיתית, וכזו היא אכן הייתה" סיפר קנט.

בין הנוסעים היה גם מאמן קבוצת הכדורגל של עירוני קרית שמונה, רן בן שמעון, שסיפר בצאתו מהמטוס כי "ברגעים כאלה אתה מבין כמה חשוב לחיות. ברגעי הלחץ הבטחתי לעצמי כמה הבטחות, עכשיו צריך לממש אותן". ערן, דייל אל-על שהיה על הטיסה, סיפר על התנהגות הנוסעים במהלך הטיסה: "אנחנו גילינו על התקלה כמה דקות לאחר ההמראה. ברגע שהבנו את מהות התקלה, סיפרנו עליה לנוסעים. אני חייב לציין שהנוסעים שמרו על רוגע וסדר, ונודה להם על שיתוף הפעולה".

מנכ"ל אלעל אלעזר שקדי אמר כי "התקלה טופלה באופן ראוי - גם רגוע וגם מקצועי. הנוסעים היו רגועים והתנהגו למופת וגם הצוות התנהג למופת. "הזעקנו מצה"ל מטוס F16, שטס מתחת למטוס ובדק שכל הגלגלים אכן נעולים. הוא היה צריך לבדוק אם הגלגלים באותו הגובה. הטייס תיאר לנו את כל התמונות שהוא רואה ואת תמונת המצב במטוס, אנחנו עשינו את הערכת המצב שלנו, יחד עם גורמים בארה"ב, התארגנו לנחיתה, הצוות התנהג למופת וכל המערך של נתב"ג היה ערוך היטב".

לדברי מנכ"ל רשות שדות התעופה, קובי מור, "המטוס נחת לשמחתנו בשלום - כוחות הכיבוי פינו אותו ואנחנו נמשיך בשגרת היום. עוד הבוקר נבצע תחקיר ראשוני ואח"כ תחקיר מעמיק יותר".

שר התחבורה ישראל כץ אמר כי "התקלה אותרה לאחר ההמראה וכל המערכת, כפי שדווח לי תוך כדי, תפקדה היטב ובהתאם לתרגולות שבוצעו פעמים רבות בעבר. הטייסים והצוות ראויים להערכה על שהצליחו להנחית בצורה מושלמת את המטוס. יש לברך על כך. הנהלת רשות שדות התעופה תפקדה באופן יוצא מן הכלל וגם היא ראוייה לשבח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully