וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלזיה: בית יתומים נקבר במפולת בוץ, 16 נהרגו

15 מההרוגים - ילדים חוסים במעון שעל צלע ההר, בפאתי הבירה קואלה למפור, שהיו שקועים בחזרה לקראת מופע תיפוף. "זה קרה במהירות הבזק", סיפר אחד מהם. "שמעתי צרחות, ואז היה שקט"

הכפר הולו לנגט, שבפאתי קואלה למפור, בירת מלזיה, שקוע היום (ראשון) באבל כבד, בעקבות האסון הקשה שהתרחש בו אתמול: מפולת בוץ קברה תחתיה חלק גדול מבית יתומים שפעל בכפר. הבוקר הסתיימו פעולות ההצלה, ומניין ההרוגים נקבע על 16 בני אדם, מרביתם ילדים.

מפולת בוץ שקברה בית יתומים בכפר הולו לנגט, מלזיה, 21 במאי 2011. רויטרס
גשמי המונסון סחפו חול, בוץ וסלעים במורד צלע ההר/רויטרס

המפולת נגרמה מגשמי המונסון הכבדים שירדו באזור במהלך סוף השבוע, שסחפו עמם חול, בוץ וסלעים במורד צלע ההר שעליה שוכן הכפר. הנזק הקשה ביותר נגרם באוהל בחצר בית היתומים, שבו שהו באותה עת כמה מהילדים ואנשי הצוות, שעסקו בחזרה על מופע תיפוף. 15 מההרוגים היו ילדים ונערים בני שמונה עד 19, ובנוסף נהרג אחד המטפלים, בן 34. בסך הכל נקברו 25 בני אדם תחת המפולת, אך עובדי ההצלה הצליחו לחלוץ תשעה מהילדים בחיים, במבצע מורכב תחת הגשם השוטף שנמשך כל העת.

"צעקתי לאחרים שירוצו, אבל בשבריר שנייה, האדמה שנסחפה במורד ההר קברה את כל החברים שלי", סיפר אחד הניצולים, מוחמד עבדאללה בן ה-14, בראיון לעיתון המקומי "סטאר". "זה קרה במהירות הבזק", הוסיף עבדול רוחי, גם הוא בן 14, ששוחח עם סוכנות הידיעות הצרפתית. "ברחתי מיד. לא סובבתי את הראש אחורה, אבל שמעתי כמה מחבריי צורחי. ואז היה שקט".

כוחות הצלה מנסים לחלץ ניצולים ממפולת הבוץ שקברה בית יתומים בכפר הולו לנגט, מלזיה, 21 במאי 2011. רויטרס
תשעה ילדים ונערים חולצו בחיים במבצע מורכב/רויטרס

האסון מפנה תשומת לב להתפתחות העירונית המואצת של האזורים סביב קואלה למפור, כשאישורי בנייה רבים ניתנים להקמת מבנים על צלעות הרים, מבלי לבדוק כיאות את יציבות הקרקע. המשטרה כבר פתחה בחקירה בעניין חוקיות פעילותו של בית היתומים במקום.

"לעולם לא אשכח את מה שקרה", הוסיף הנער שניצל. "אני לא כועס על הטבע. זה הגורל, רצונו של אללה. אני אתפלל אליו יותר חזק כדשי שיגן עליי ועל חבריי".

הלוויות הרוגי מפולת הבוץ שקברה בית יתומים בכפר הולו לנגט, מלזיה, 21 במאי 2011. רויטרס
הלוויותיהם של הילדים שנהרגו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully