וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתנחלים למזכ"ל האו"ם: "אין שטחים כבושים"

22.5.2011 / 8:16

ראשי המועצות האזוריות בגדה המערבית שלחו מכתב לבאן קי-מון בו הזהירו אותו כי יפסיק להשתמש במושג "שטחים כבושים", שאם לא כן, יגישו נגדו תביעה ייצוגית

ראשי ההתיישבות היהודית בגדה המערבית שיגרו בסוף השבוע מכתב איום אל מזכ"ל האו"ם באן קי-מון בו הזהירו אותו כי במידה ולא יפסיק להשתמש במונח "שטחים כבושים" בנוגע לגדה המערבית, בכוונתם להגיש תביעה ייצוגית נגדו. ראשי המתנחלים, ובהם ראשי מועצות ועדי המתיישבים מסתמכים על סעיף 80 במגילת היסוד של האו"ם הנוגעת לזכויות העם היהודי על הארץ ועל גבולותיה על פי גבולות מתקופת המנדט הבריטי. לטענת ראשי המתנחלים, לא מדובר בשטחים כבושים לפי הגדרות האו"ם ועל כן השימוש במונח הנו לשיטתם פסול. בין החתומים על המכתב נמצאים ראש מועצת שומרון גרשון מסיקה, ראש עירית אריאל רון נחמן, ראש מועצת בנימין אבי ראוה וראש מועצת בית אל משה רוזנבוים.

"אם תבחר מכל סיבה שהיא", כותבים המתנחלים לבאן, "להתעלם מן העובדות ההיסטוריות והמשפטיות הכלולות במכתבנו זה ותמשיך במדיניות הבלתי צודקות של האו"ם נראה עצמנו חופשיים לפעול על פי האינטרסים המובהקים של העם היהודי ובכלל זה פנייה למוסד שיפוטי בינלאומי ראוי להגשת תביעת פיצויים. הדרישה שישראל תמסור לערבים אדמה השייכת לעם היהודי לפי מגילת האו"ם אינה אלא דרישה שישראל תבצע התאבדות לאומית". יש לציין כי חלקים מארגוני האו"ם כוללים את הביטוי שטחים כבושים בהגדרת שמם. כך למשל ארגון האו"ם OCHA הפועל בשטחי יהודה ושומרון מוגדר כמייצג האו"ם בשטחים הכבושים בגדה המערבית.

במקביל, קראו ראשי המועצות לראש הממשלה בנימין נתניהו להצהיר בנאומו על שייכות הארץ לעם ישראל מכוח "זכותו של עם ישראל על מולדתו". במכתב ששלחו לו נכתב כי "ההכרזה על זכותנו על ארץ ישראל שוללת את ההצדקה לקיומן של כל תופעות הטרור הפלסטיני-ערבי ומסע הדה-הלגיטימציה למדינת ישראל, המנסה לצייר את מדינת ישראל כמדינה כובשת שטח לו לה. הכרזה פומבית כזו תביא את עמנו ואת יתר העולם להבנה על מימוש זכותנו לשוב לאדמת אבותינו, ליישב את ארץ ישראל המובטחת, ותשים קץ וגבול להצדקת הטרור כנגד הצד הכובש כביכול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully