וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באן קי מון: פיוס פלסטיני - לא על חשבון השלום

למרות הבעת תמיכה בהסכם הפיוס הפלסטיני, מזכ"ל האו"ם באן קי מון הבהיר שהפיוס צריך לאפשר קיום משא ומתן לשלום עם ישראל. "האו"ם הדגיש מזה זמן רב את הצורך באחדות פלסטינית"

מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, אמר הלילה (שבת) כי הוא מברך על הסכם הפיוס בין פת"ח לחמאס. בהודעה רשמית
שפורסמה מטעם באן נכתב כי "יש לברך על המאמצים לקדם את הפיוס הפלסטיני, ואת תרומתה החשובה של מצרים לעניין". עוד נמסר כי "האו"ם הדגיש מזה זמן רב את הצורך הבתקדמות לקראת אחדות פלסטינית במסגרת הרשות הפלסטינית בהנהגתו של אבו מאזן ותחת ההתחייבויות של אש"ף".

אך לצד הבעת התמיכה, באן הדגיש כי חשוב שהפיוס הפלסטיני לא יהיה על חשבון המשך שיחות השלום עם ישראל. "המזכ"ל מקווה כי הפיוס יתקיים בצורה שתאפשר קידום השלום, הביטחון והימנעות מאלימות", נמסר בהודעה.

"אם נתניהו ירצה - נחדש המו"מ"

על רקע הסכם הפיוס בין חמאס לפת"ח, קרא אתמול ראש ממשלת חמאס ברצועת עזה, איסמעיל הניה, לאש"ף לחזור בו מהכרה בישראל, וזאת לאור התנגדותה של ישראל להסכם הפיוס.

עם זאת, יו"ר הרשות אבו מאזן אמר בתגובה לדברי חמאס לפיהם לא יכירו בישראל ולא ינהלו עמה משא ומתן מדיני, כי "הממשלה החדשה שתוקם היא ממשלה מקצועית ולא פוליטית. הפוליטיקה היא באחריות אש"ף, כלומר באחריותי. הממשלה תעבוד לפי המדיניות שלי. הממשלה הזו תעסוק בשני דברים בלבד: שיקום עזה וקביעת מועד לבחירות". אבו מאזן הוסיף כי "אם נתניהו ירצה לחדש את המשא ומתן, נחדשו מיד, כי אין שום קשר לעניין הממשלה והבחירות עוד שנה. זה שני נושאים לא קשורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully