וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: כ-50 הרוגים בסופ"ש, הפגנות ענק בחומס

40 אלף בני אדם הגיעו ללוויות הרוגי הפגנות אתמול בחומס. חמישה מהם נורו למוות על ידי כוחות הביטחון. סוכנות הידיעות הסורית: הירי בוצע על ידי "כנופיות חמושות". 48 נהרגו אתמול

האלימות בסוריה נמשכת: חמישה בני אדם נהרגו היום (שבת) ועשרות נוספים נפצעו מירי כוחות הביטחון, בעת שיצאו מבית הקברות בחומס, בתום לוויותיהם של כמה מההרוגים בעימותים אמש. כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית. על פי עדי ראייה, האש בחומס פרצה עוד בשעות בצהריים, כשכוחות הביטחון פתחו באש על מנת לפזר התקהלות מחוץ למסגד הגדול במרכז העיר, בו נערך טקס לזכרם של ההרוגים. עם זאת, כשגדל מספר המשתתפים, והגיע לכ-40 אלף על פי ההערכות, נסוגו כוחות הצבא לאחור.

"כשאנו מתייצבים במספרים גדולים, אנו מפגינים את כוחנו. כיחידים אנו חזקים, אבל כך המסר שלנו חזק יותר", סיפר מפגין לרשת הטלוויזיה "אל-ג'זירה". במהלך היום נערכו מספר טקסים והפגנות ברחבי העיר, שהתאחדו להפגנה משמעותית בקרבת בית הקברות תל נאסר הסמוך לעיר. בסוכנות הידיעות הרשמית במדינה, המזוהה עם משטרו של הנשיא, בשאר אסד, ציינו כי היום נהרגו 17 בני אדם, אך שם נטען כי בין הקורבנות שוטרים ואנשי כוחות הביטחון, וכן האשימה את הירי ב"כנופיות חמושות".

בתוך כך, דובר מטעם ארגון זכויות אדם סורי סיפר ל"אל-ג'זירה" כי מספר הקורבנות מאתמול עלה ל-48. בין ההרוגים היו גם תשעה תושבי חומס, ביניהם גם ילד בן 11. ההפגנות נערכו בכל רחבי המדינה, בהם גם בדמשק הבירה, ובערים מרוחקות כמו חמה וקמישלי.

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, התייחס בנאומו המדיני גם לנעשה בסוריה. "סוריה בחרה בנתיב של רצח המונים מאזרחיה", אמר אובמה, "ארה"ב גינתה פעולות אלו ויחד עם הקהילה הבינלאומית, הטלנו סנקציות על אסד ומקורביו. העם הסורי דורש מעבר לדמוקרטיה. לאסד יש בחירה – לעזוב או לפנות להם דרך". בסוריה זעמו למשמע הדברים, ואמרו כי אובמה מנסה לנצל את האירועים במזרח התיכון לטובתו. בעיתון הסורי הממסדי "א-ת'אוורה" נכתב אתמול כי "אובמה מעניק תגמולים כאן, מאיים בסנקציות שם, כל אלה תחת הסיסמא של 'הגנה על הדמוקרטיה והחירויות' שאותה הוא משמיע ללא כיסוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully