וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "העימות עם האמריקאים פחות קיצוני משנדמה"

מהומה רבה על לא דבר? בראיון לערוץ 2 אמר שר הביטחון כי לדעתו, בתום ביקור רה"מ בארה"ב יתברר כי הפערים בין ישראל לארה"ב קטנים משנדמה. "אני לא חושב שהנאום היה כ"כ גרוע", הוסיף

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

"הפגישה הייתה פחות דרמטית משנדמה, והעימות עם האמריקאים פחות קיצוני משנדמה" – כך אמר היום (שבת) שר הביטחון, אהוד ברק, בהתייחסותו לפגישת נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אתמול בבית הלבן. בראיון שהעניק לערוץ 2 הוסיף ברק כי "זו הייתה הזדמנות לברר חילוקי דעות והבדלי עמדות. האמריקאים בעצמם אמרו שזו הייתה שיחה קונסטרוקטיבית. יש עוד נאומים של אובמה ושל נתניהו בפני אייפא"ק, ונאום של ראש הממשלה גם בקונגרס. אני חושב שכשהביקור ייחתם, הפער יראה פחות דרמטי, והעימות יראה פחות קיצוני".

ברק המשיך וציין כי לדבריו, נאום אובמה לא היה דרמטי כפי שהצטייר. "אני לא חושב שהנאום היה כל-כך גרוע, או מבטא איום מידי על ישראל. טוב שנתניהו העיר את תשומת הלב לכך שאנו מצפים שתהיה הכרה בגושי ההתיישבות ובשכונות היהודיות כחלק מישראל, שתהיה הכרה בכך שהפליטים צריכים להתיישב רק בתוך המדינה הפלסטינית, ושהתהליך כולו צריך להביא לסוף הסכסוך. אך אני לא חושב שהנשיא אמר שצריך לחזור לגבולות 1967, אלא שצריך לדון על הגבולות על בסיס קווי 1967, ולבצע חילופי שטחים בהסכמה". לדבריו, "עמדת אובמה לא שונה מעמדות מסורתיות של נשיאים אמריקאים ב-40 השנים האחרונות, אלא רק מסבירה את הדברים בצורה הנוחה לאוזניים פלסטיניות בעניין הגבולות, וגם נוחה לאוזניים ישראליות בכך שהיא 'מוחקת' את ספטמבר".

"נאום אובמה לא מצדיק ניתוק מהאמריקאים"

ברק התייחס גם לתגובה הישראליות המומלצת, לדעתו, לדבריו של אובמה. "אני לא חושב שנאומו מצדיק התנתקות מההסדר הנוכחי עם האמריקאים. במזרח התיכון אתה לא יכול להיות צודק אם אתה לא חכם, ואתה גם לא יכול להיות חכם אם אתה לא צודק, ולא שומר על לגיטימיות בינלאומית ועל קשר עם ארצות הברית".

אמש, בתום פגישה שהתארכה בכ-50 דקות מעבר לזמן המתוכנן, אמר נשיא ארה"ב אובמה כי "השאיפה הסופית חייבת להיות מדינה יהודית בישראל, בטוחה – ולצדה מדינה פלסטינית שלווה, בעלת רצף טריטוריאלי אפקטיבי. יש כמה הבדלים בין ניסוחי הדברים, אך כך זה בין ידידים. עם זאת, יש הסכמה מוחלטת כי שלום אמיתי יכול להתרחש רק אם ההחלטה הסופית תאפשר לישראל להגן על עצמה מול איומים - והסכמה כי ביטחון ישראל יישמר בראש ובראשונה". נתניהו מצדו אמר כי ישראל תומכת בחזונו של אובמה להפצת שלום במזרח התיכון - ומעריכה את מחויבותו לביטחונה. "אנו שואפים לקדם את השלום. ישראל חפצה בשלום, ואני אישית חפץ בו". אמר. "עם זאת יש להשיג שלום שיחזיק מעמד לעידנים. שלום שמבוסס על אחיזת עיניים - גורלו להתנפץ לרסיסים. שלום צריך להתבסס על עובדות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully