וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מובארק יחשוף מידע על בכירי שלטון אם יילך לכלא"

21.5.2011 / 11:01

מקורות בביה"ח בשארם א-שייח' טוענים כי נשיא מצרים המודח סובל מדיכאון כבד, וכי הוא איים כי "יהפוך את השולחן אם יועבר לכלא" ויחשוף מידע שברשותו על גורמים בכירים במשטר המצרי

נשיא מצרים המודח חוסני מובארק העביר מסר למספר גורמים בכירים לפיו "יהפוך את השולחן אם יועבר לכלא", כך דיווחה הבוקר (שבת) סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" בהסתמך על מקורות רפואיים בבית החולים הבינלאומי בשארם א-שייח'. המקורות הוסיפו כי ברשותו של מובארק מידע ומסמכים שעלולים להרשיע גורמים בכירים מאוד במדינה.

לדברי המקורות, הנשיא המודח עובר משבר נפשי חמור מאוד וביומיים האחרונים הוא נמצא בדיכאון כבד ביותר המשפיע על בריאותו. לדבריהם, מובארק לקה בדיכאון כבד לאחר שקיבל מידע הנוגע לחקירתו והכוונה לעצרו.

"מובארק נכנס להלם גדול כשהבין בצורה סופית שלא יזכה לשום חנינה", אמרו המקורות. "הוא גם היה המום כשנודע לו שבכוונת השלטונות להעבירו לבית החולים העולמי בקהיר או לבית החולים שבכלא טרה". על פי הדיווח, מובארק קיווה מאוד שתוענק לו חנינה וזאת לאחר שעסקה בנושא כמעט הושלמה מאחורי הקלעים. מה שגרם לשלטונות לסגת בהם מהעסקה היה זעם הציבור. עוד דווח, כי מובארק עדיין מקווה מאוד שתוענק לו בסופו של דבר חנינה בתמורה להעברת הונו למדינה.

"אין כוונה לחון את מובארק"

המועצה הצבאית העליונה במצרים, הגוף השולט באופן זמני במדינה מאז הדחת הנשיא מובארק ועד לבחירות שייערכו בספטמבר, הכחישה בשבוע שעבר דיווחים שנפוצו במדינה לפיהם היא תעניק למובארק חנינה, והוא לא יורשע באישומי השחיתות עליהם הוא עומד לדין. לפי הודעת המועצה, אין בכוונתה להתערב בעניינים משפטיים הנוגעים להעמדתם לדין של גורמים במשטר הקודם, משום ש"רק לבית המשפט סמכות לעסוק בכך".

"אין שום אמת בדיווחים כי בכוונת המועצה לחון את מובארק או את משפחתו", נמסר בהודעה מטעם המועצה, שבראשה עומד הרמטכ"ל, גנרל מוחמד חוסיין טנטאווי. "אנו קוראים לציבור שלא להיגרר אחרי שמועות, שמטרתן להעמיק את הפילוג ולחרחר ריב ומדון בין העם לבין הצבא המגן עליו. היחסים בין השניים לעולם יהיו בלתי ניתנים לניתוק".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully