וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: הפגנות ענק ברחבי המדינה, 21 נהרגו

המהומות בסוריה נמשכו גם היום, ואלפי מפגינים צעדו ברחובות הערים במחאה נגד השלטון. בבניאס נערכה ההפגנה הגדולה ביותר מאז החלו המהומות. 21 בני אדם נהרגו מאש כוחות הביטחון

לפחות 21 בני אדם נהרגו היום (שישי) כאשר כוחות הביטחון הסוריים עשו שימוש באש חיה לעבר מפגינים ברחבי סוריה, כך סיפרו פעילים מארגון זכויות אדם סורי לסוכנות הידיעות רויטרס. על פי הדיווחים, רובם של ההרוגים היו ממשתתפי ההפגנות בעיר המרכזית חומס ובעיר מערת אל-נומן בצפון מערב המדינה.

"ההרג חייב להיפסק", אמר רמי עבד אל-רחמן, ראש ארגון Syrian Observatory for Human Rights", חייבים לאפשר את כניסתם לסוריה של מי שיחקרו את מה שקורה כאן באופן בלתי תלוי".

ההפגנות נגד משטרו של בשאר אל-אסד התקיימו היום בערים דמשק, בניאס, חומס, חמה וקמישלי. לדברי עדי ראייה, בעיר החוף בניאס, התקיימה היום ההפגנה הגדולה ביותר שנראתה מאז התחילה ההתקוממות בדרום סוריה לפני יותר מחודשיים. דובר ארגון זכויות האדם הסורי סיפר כי בשעה זו נשמעות יריות ברחבי העיר.

לדברי אחד המפגינים, כוחות ביטחון סוריים עשו שימוש בגז מדמיע בעיר חומס כדי לפזר את אלפי המפגינים בעיר. החיילים הסורים השתמשו בגז מדמיע גם כלפי 20 אלף המפגינים בעיר חמה.

אתמול דווח כי האיחוד האירופי צפוי להודיע בשבוע הבא על הרחבת הסנקציות שהוטלו על סוריה. לפי הדיווח, המתבסס על דיפלומט באיחוד, הסנקציות עתידות לכלול גם את נשיא סוריה, בשאר אסד. בשבוע שעבר הוחלט באיחוד להטיל סנקציות על 13 בכירים במשטרו של אסד בעקבות האלימות שנוקט המשטר נגד המפגינים במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully