וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש בנאס"א: אריחי ההגנה של ה"אנדוור" נפגעו

קיים חשש כי אריחי ההגנה של המעבורת השוהה בחלל במשימתה האחרונה נפגעו, בדומה לתקלה שאירעה ל"קולומביה". בנאס"א התכוננו לתרחיש והאסטרונאוטים יהלו בחלל כדי לתקנה

סוכנות החלל האמריקאית (נאס"א) הודיעה הלילה (שישי) כי קיים חשש לנזק שנגרם לאריחי ההגנה מפני חום במעבורת החלל "אנדוור", שהמריאה שלשום למשימתה האחרונה. בשל החשש, יישלחו מספר מהאסטרונאוטים שעל המעבורת לבדיקה של המקום שניזוק. "אני לא חושש מהנזק הזה", אמר ראש המשימה במטה נאס"א, לירוי קיין.

יצוין כי תקלה דומה היא זו שככל הנראה הביאה להתרסקותה של מעבורת "קולומביה", ועליה האסטרונאוט הישראלי אילן רמון, ב-2003. לדברי נאס"א, כחלק מלקחי האסון, מושם דגש רב על תקלות מסוג אלו, ועל כן הבדיקה שתתבצע, כמו גם ציוד מיוחד לתיקון התקלה שהותקן בכל מעבורות נאס"א.

ה"אנדוור" שוגרה כאמור למשימתה האחרונה ביום שני האחרון, למשימה שמציינת גם את השיגור הלפני-אחרונה של מעבורות החלל כולן. על המשימה מפקד מארק קלי, בעלה של חברת הקונגרס גבריאל גיפורדס, שנורתה בסוף השנה שעברה על ידי מתנקש במרכז מסחרי בטוסון, אריזונה. עם זאת, מצבה של גיפורדס השתפר משמעותית מאז, והיא אף נכחה במעמד השיגור.

במוקד משימת "אנדוור" STS-134, נמצאים מספר ניסויים בפיזיקה ובביולוגיה, אותם יבצעו האסטרונאוטים בתחנת החלל הבינלאומית. בין היתר, האסטרונאוטים ייקחו חלק בניסוי ביו-רפואי ישראלי, המבקש למצוא דרכי טיפול לסובלים ממחלת האוסטיאופורוזיס. המחקר, הנערך על ידי ד"ר ערן שנקר ממכון פישר למחקר אוויר וחלל, ופרופ' אהרון פלמון מהאוניברסיטה העברית, הופסק בעקבות התרסקות המעבורת "קולומביה" ב-2003, עמה המריא גם האסטרונאוט הישראלי הראשון, אל"מ אילן רמון.

ב-28 ביוני השנה תמריא מעבורת החלל "אטלנטיס" למשימתה האחרונה, ובכך תחתום את התכנית. עם זאת, בנאס"א עמלים על תכנית חלל חדשה, שתתבסס על טכנולוגיה זולה ובטוחה יותר, שמטרתה הסופית – משימה מאוישת למאדים עד שנות ה-40 של המאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully