וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ביטחון רוסי: ליידרמן חשוד בריגול תעשייתי

19.5.2011 / 10:37

המקור אמר לסוכנות ריא-נובוסטי כי נספח צה"ל גורש ממוסקבה בגלל "עזרתו האקטיבית מדי לפעילותן של חברות ישראליות ביטחוניות בשוק הרוסי". באופן רשמי, רוסיה טרם אישרה את דבר הגירוש

ואדים ליידרמן, הנספח הצבאי של ישראל ברוסיה, שגורש בסוף השבוע האחרון ממוסקבה בחשד לריגול, עסק רק בריגול תעשייתי, ולא צבאי. כך דיווחה היום (חמישי) בסוכנות הידיעות הרוסית ריא-נובוסטי, בהתבסס על "מקור ביטחוני רוסי".

"במקרה של מעצר אלוף-משנה ליידרמן, אפשר לדבר רק על ריגול תעשייתי, ואם להיות מדויק, על עזרתו האקטיבית מדי לפעילותן של חברות ישראליות מסויימות בשוק הרוסי", צוטט המקור בדיווח. על פי הדיווח, המקור "התקשה להגיד באילו חברות בדיוק מדובר, והוסיף רק כי מדובר בתעשייה הצבאית של ישראל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המקור "התקשה להגיד באילו חברות בדיוק מדובר, והוסיף רק כי מדובר בתעשייה הצבאית של ישראל". ליידרמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

יש לציין כי יתר הפרטים בדיווח, כמו גם הדיווחים ביתר כלי התקשורת ברוסיה, מתבססים אך ורק על הדיווחים בתקשורת הישראלית. גם הידיעה של ריא-נובוסטי נחתמת בהבהרה: "מצד משרד החוץ הרוסי, לא התקבל שום אישור רשמי לכך שהדיפלומט גורש".

ליידרמן, קצין חיל האוויר, עוכב לחקירה בסוף השבוע שעבר במהלך פגישה שקיים בבית קפה במוסקבה. הוא תושאל על ידי הרשויות וגורש עוד באותו היום בשל חסינותו הדיפלומטית. מאז נחיתתו ועד הימים האחרונים תושאל על ידי גורמי ביטחון בישראל, בין היתר על ידי הממונה על הביטחון ביטחון במערכת הביטחון (מלמ"ב) וכן על ידי גורמי שב"כ - שמצאו כי אין יסוד לטענות, בין היתר לאחר בדיקת פוליגרף מוצלחת שעבר.

הגירוש היכה בתדהמה את מערכת הביטחון ועורר מבוכה גדולה במשרדי החוץ והביטחון. מאז הגירוש מנסים ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אהוד ברק, ואנשי משרד החוץ להרגיע את הממשל הרוסי. עם זאת, במערכת הביטחון אומרים באופן חד משמעי כי אל"מ ליידרמן לא היה מעורב בריגול, ומעריכים כי ייתכן והתנהגותו פורשה בצורה לא נכונה על ידי הרוסים. בבדיקת פוליגרף שעבר הוא נמצא דובר אמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully