וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: על נתניהו לנקוט ביוזמה נועזת למען השלום

שר הביטחון סבור שעל רה"מ לנקוט ביוזמה "נועזת" כדי למנוע בידוד עולמי. בראיון ל"לוס אנג'לס טיימס" טען כי השלום "קרוב מתמיד". שגריר ארה"ב: מאמין שלא נכיר במדינה פלסטינית באו"ם

שר הביטחון אהוד ברק אומר כי יוזמה "נועזת" לשלום מצדו של ראש המשלה בנימין נתניהו, הינה חיונית לביטחון ישראל ולמעמדה הבינלאומי. בראיון ל"לוס אנג'לס טיימס" שמתפרסם היום (חמישי) ציין השר ברק כי ללא יוזמה כזאת, ישראל עלולה להיגרר לבידוד והמחאות נגדה בעולם עלולות לגבור. הדברים של ברק נאמרו לקראת הנאום שיישא הערב נשיא ארצות הברית ברק אובמה ולקראת הנאום שיישא נתניהו בקונגרס בתחילת השבוע הבא.

בראיון לעיתון האמריקאי, הדגיש השר ברק כי נתניהו "הציג בבירור" את חזון השלום שלו וזאת תוך כדי הדגשת כוונת ישראל לשמור על גושי ההתנחלויות וכן על נוכחות צבאית לאורך בקעת הירדן. יחד עם זאת, ברק סבור כי ישראל עדיין "חסרת כיוון".

ברק הוסיף כי הוא מקווה שקבלת הפנים החמה שלה יזכה נתניהו בוושינגטון, לא תסיח את הדעת מהעבודה הקשה שיש לעשות על מנת לחסום את היוזמה של הרשות הפלסטינית לבקש מהאו"ם הכרה למדינה עצמאית בחודש ספטמבר. למרות הקיפאון הנוכחי, ברק מאמין שהסכם שלום קרוב הרבה יותר מאשר בתקופת שיחות קמפ דיוויד בשנת 2000, שבה כיהן כראש ממשלה. עוד אמר ברק כי "אם לא נתקדם במשא ומתן, הבקשה להגדלת הסיוע הצבאי מהאמריקאים תהיה פחות מקובלת".

בתוך כך, שגריר ארה"ב בישראל, דן קרצר, אמר הבוקר כי הוא אינו סבור שמדינתו תכיר במדינה פלסטינית, לכשהעניין יובא להצבעה באו"ם בספטמבר הקרוב. "אנחנו תומכים במדינה פלסטינית, אך לא כחלק ממהלך חד-צדדי", אמר קרצר בראיון לגלי צה"ל. "זה עלול להסיט את תהליך השלום לכיוון לא נכון".

עוד הוסיף קרצר כי הוא מעריך שהשליח המיוחד למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל, התפטר מתפקידו משום שחש "דיכאון" בגלל חוסר ההתקדמות לפתרון מדיני, וכי הדבר מהווה "מכה קשה לממשל". כן התייחס לנסיונות האחרונים של פלסטינים לחדור לישראל מסוריה ומלבנון, ואמר כי הדבר מזכיר מאוד את ההתקוממויות העממיות האחרונות במדינות ערב, וכי ישראל "צריכה להיות מאוד מודאגת" מההתפתחות הזו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully