וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: הוטלו עיצומים על נכסי הנשיא אסד

משרד האוצר האמריקאי הודיע כי הטיל עיצומים כלכליים על נכסיו של בשאר אסד הנמצאים בארה"ב ויגביל את הסחר עמו. סנקציות אחרות - על בכירים בדמשק האחראים לאלימות נגד המפגינים

בתום שבועות של הפגנות סוערות בסוריה נגד הנשיא בשאר אסד, החליטה ארצות הברית להטיל עליו עיצומים ישירים - במחאה על האלימות שמפעילה דמשק כלפי האזרחים במדינה. כך הודיע אמש (רביעי) משרד האוצר האמריקאי.

עד כה נמנעו בוושינגטון מלקרוא לאסד להתפטר, והטלת העיצומים החדשים היא הצעד החריף ביותר שנוקטת כלפיו ארצות הברית. מאז החלה המחאה העממית בסוריה נגד שלטונו של אסד לפני כחודשיים, גבו המהומות במדינה את חייהם של לפחות 700 בני אדם.

מוקדם יותר אתמול אמר נשיא רוסיה כי מוסקבה תתנגד להטלת עיצומים על סוריה מחשש שיובילו לפעולה צבאית באזור, בדומה למתחולל בלוב. לפי הודעת וושינגטון, ארצות הברית תקפיא נכסים השייכים לנשיא הסורי ונמצאים בשטחה, ותטיל מגבלות על סחר עמו. עם זאת, לא ברור מה היקף נכסיו של אסד בארצות הברית ומה שווים.

עוד נמסר כי עיצומים יוטלו על סגן הנשיא פרוק א-שרע ועל ראש הממשלה עדל ספר. הגבלות דומות יוטלו על שר הפנים מוחמד איברהים אל-שער ועל שר ההגנה עלי חביב, כמו גם על עבדול פתח קודסיה, העומד בראש מנגנוני הביטחון הצבאיים במדינה. עיצומים נוספים יוטלו על מוחמד דיב זיתון, ראש מנגנון הביטחון הפוליטי, הנחשב אף הוא לאחראי לאלימות כלפי המפגינים.

(עידכון ראשון: 21:35)

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully