וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש בסבא"א: אירן חדרה למחשבים של הפקחים

לאחר שהתגלו "אירועים חריגים" במנגנוני האבטחה של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, חוששים בסוכנות כי אירן פרצה למחשבים ולטלפונים של פקחיה

בסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) חוששים כי אירן הצליחה לפרוץ למחשבים הנישאים ולמכשירי הטלפון הסלולרי של פקחיה שהושארו ללא השגחה בעת שביקרו במדינה – כך מדווחת סוכנות הידיעות AP. אחד מאנשי סבא"א מסר שהסוכנות בוחנת "מספר אירועים שנעים בין השערות לאירועים ודאיים" שכולם אירעו מאז תחילת שנת 2011. הוא הוסיף כי הבדיקה נפתחה לאחר שפקחי הסוכנות דיווחו על "אירועים חריגים" שהעידו על כך שגורמים חיצוניים חיטטו במכשירים האלקטרוניים שברשותם. למרות שגורמים רשמיים בכירים אישרו את דבר הבדיקה, דובר הסוכנות סרב להתייחס לדיווח.

גורם רשמי בסבא"א שביקש להישאר בעילום שם סיפר שצעדי הבטיחות שנוקטים הפקחים אמורים לנקוט. כך למשל, עליהם לשמור על הטלפונים הסלולריים שלהם במעטפות נייר, לסגור אותן ולסמן את הלשונית כך שאפשר יהיה להבחין בכל פתיחה לא מורשית. הוא הוסיף שעל פקחי הסוכנות חל איסור לקחת עמם את המכשירים הסלולריים לסיורים במתקני הגרעין של אירן כמו גם לאתרים אחרים. לגבי מחשבים נישאים, אמר הגורם, אלו נעולים בתוך שקים או נעולים כפי הטלפונים הסלולריים. אולם, אלו מושארים לעיתים ללא השגחה בחדרי בתי המלון בהם מתאכסנים הפקחים. לדברי אחד הגורמים, האירנים הצליחו לגבור על אמצעי האבטחה, אולם הוא סרב למסור פרטים נוספים.

אולי היינונן, שפרש מתפקידו כסגן מנהל סבא"א בשנה שעברה התייחס לפרשה ואמר כי כל המידע השמור במחשבים הנישאים עובר הצפנה. לדבריו, המידע המצוי על מכשירי הטלפון הסלולריים אינו "רגיש". עם זאת, היינונן הדגיש כי "קיימת אפשרות שיוחדרו התקנים למחשבים הנישאים שישדרו מידע מבלי שבעל המחשב יבחין בכך". אירן נתונה לפיקוח סבא"א מזה כמעט עשור אז התגלה שהרפובליקה האיסלמית הקימה מתקנים להעשרת אורניום. למרות ארבעה סיבובי סנקציות שהטיל האו"ם על המדינה, טהרן מתעקשת שהכורים שנבנו משמשים ל"צרכים אזרחיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully