וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייקל אורן: "אובמה לא יקרא לסגת לקווי 67'"

שגריר ישראל בארצות הברית העביר מסר מרגיע לקראת נאומו של הנשיא אובמה. לדבריו, האמריקאים לא העלו את האפשרות שאובמה יקרא לנסיגה ישראלית לקווי 67'

שגריר ישראל בארצות הברית מייקל אורן, הכחיש הבוקר (רביעי) כי במהלך השיחות בין בכירי ממשל בבית הלבן לבין יועציו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, העלו האמריקאים את האפשרות שהנשיא אובמה יקרא בנאומו לנסיגה ישראלית לקווי 67' עם תיקונים מסוימים וכן לחלוקת ירושלים בין מדינת ישראל למדינה הפלסטינית.

בנוסף, אורן הכחיש בראיון לגלי צה"ל כי התגלע עימות בין הבית הלבן ולשכת נתניהו בירושלים באשר למועד שבו יישא אובמה את נאומו. לדברי אורן, נאומו של נשיא ארצות הברית המתוכנן להיערך מחר, קודם לנאום ראש הממשלה נתניהו בגלל לוחות הזמנים של אובמה.

עוד אמר השגריר הישראלי בוושינגטון כי "נאומו של אובמה לא נועד לחשק או לסנדל את נתניהו". לדבריו, נאום אובמה יעסוק בעיקר בשינויים האחרונים במזרח התיכון ורק חלק קטן ממנו יוקדש לסכסוך הישראלי-פלסטיני. אורן ציין כי "ארצות הברית פועלת ותפעל כדי לנסות ולמנוע את ההכרזה החד-צדדית של הפלסטינים על הקמת מדינה בחודש ספטמבר".

בתוך כך, דובר הבית הלבן ג'יי קרני אמר הבוקר כי נשיא ארצות הברית ברק אובמה לא צפוי להציג תוכנית מדינית חדשה במזרח התיכון בנאום שיישא ביום חמישי. לדבריו, "אני רוצה להבהיר שהנאום אינו עוסק בנושא תהליך השלום במזרח התיכון. תהיה בנאום התייחסות לסכסוך הישראל-פלסטיני, אבל מדובר בנאום הרבה יותר רחב שיתמקד בהתפתחויות בכל האזור – התפתחויות היסטוריות".

בכירים בבית הלבן, המצוטטים הבוקר בעיתון "וול סטריט ג'ורנל", אומרים שהסוגיה הישראלית-פלסטינית תתפוס נפח קטן בלבד בנאום. לדבריהם, אובמה יגיב בדבריו לפיוס בין הפלגים הפלסטיניים, ויחזור על דרישתו מחמאס לנטוש את הטרור ולהכיר במדינת ישראל. עוד אומרים הגורמים כי אובמה יתייחס גם לכוונת הפלסטינים להשיג הכרה באו"ם בחודש ספטמבר, ויקרא לרשות לקדם את פתרון הסכסוך במשא-ומתן, ולא באמצעות הצהרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully