וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזר ממסיבה ערני מידי? אל תאכל "עוגה עצלנית"

שתי ערים בארצות הברית מבקשות לאסור מכירת "עוגות עצלניות" - עוגות המכילות חומר הרגעה אותן אוכלים בליינים אחרי שתיית משקאות אנרגיה. זאת לאחר שמספר ילדים אכלו מהעוגות ואושפזו

מי שרוצה להירגע אחרי לילה של מסיבות ומשקאות אנרגיה בארצות הברית, יכול לאכול עוגה וללכת לישון. אך בקרוב, ייתכן כי תושבי מסצ'וסטס לא יוכלו לעשות זאת. שתי ערים במדינת מסצ'וסטס בארצות הברית החליטו לאסור את מכירתן של "עוגות עצלניות" - עוגות מסוג "בראוניז" המכילות את חומר ההרגעה מלטונין, ולדרוש כי ייאסרו בכל המדינה. העוגות נמכרות בסופרמרקטים בארצות הברית בעבור שלושה עד חמישה דולרים וכמו כן במועדוני לילה, ומכילות בתוכן פי 25 מכמות החומר המרגיע שמכילים כדורי הרגעה במרשם רופא ומשמשות בעיקר כמוצר נגד למשקאות האנרגיה או ללחץ היומיומי.

הערים ניו-בדפורד ופול-ריבר מבקשות כעת לאסור את מכירת העוגות, שהיו חוקיות עד היום, משום שמספר ילדים אכלו מהן ונזקקו לאשפוז בבתי חולים. מלטונין הוא הורמון שנמכר ללא מרשם רופא בארצות הברית במינונים נמוכים ובמרשם בלבד באירופה. רופאים מסבירים כי החומר, אליו מתייחסים בארצות הברית כתוסף מזון ולא תרופה ולכן אינו מפוקח על ידי מנהל המזון והתרופות, יכול להיות מסוכן מאוד עבור ילדים ולהשפיע עליהם בצורה דומה לתרופות הרגעה חזקות יותר כמו ואליום.

על אריזת העוגות הסגולה מופיעה דמות מצויירת בשם "לארי העצלן", ותושבי הערים טוענים כי זו אחת הסיבות שבגללן ילדים נמשכים אל המוצר ואוכלים ממנו למרות הסכנה. "ברור שילד קטן יחשוב שזה מושך וטעים, אבל יש בזה כימיקלים שלא מתאימים לילדים", אמר לסוכנות הידיעות רויטרס ראש עיריית ניו-בדפורד, סקוט לאנג. ראש עיריית פול-ריבר, וויליאם פלאניגן, הוסיף כי מלטונין הוא החומר שלגביו התקבלו הכי הרבה פניות במרכז ההרעלות של המדינה, כ-5,000 בשנת 2009 בלבד.

החברה המייצרת את העוגות אמרה בתגובה כי על כל עוגה כתוב בפירוש כי היא מומלצת לצריכה על ידי מבוגרים בלבד. "אנחנו מעודדים את החנויות לשים את העוגות ליד משקאות האנרגיה או תוספי המזון, איפה שהמוצרים הם למבוגרים", אמר סמנכ"ל החברה, טרי הריס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully