וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת מתקשה לעכל: "נעשה לינץ' לשטראוס-קאהן"

ללא קשר לשאלה אם יו"ר קרן המטבע אכן תקף חדרנית במלון, בצרפת זועמים על הצורה בה הוא מטופל על ידי המשטרה, השופטים והתקשורת בארה"ב. שר לשעבר: "הם מונעים משאיפה 'להפיל' צרפתי"

איש עדיין אינו יודע לאן תתגלגל פרשת דומיניק שטראוס-קאהן, וגם בציבור ובקרב הפוליטיקאים בצרפת קשה למצוא מי שמוכן לחוות דעה בשאלה אם יו"ר קרן המטבע הבינלאומית אכן ניסה לאנוס חדרנית במלון בניו יורק, כפי שהוא מואשם, אבל דבר אחד כבר ברור: הצרפתים מאוד לא אהבו לראות את תמונותיו של מי שהיה עד לפני רגע המועמד המוביל לנשיאות מובל אזוק אל בית המשפט, כאחרון הפושעים.

פוליטיקאים ועיתונאים בכירים בצרפת ביקרו היום בחריפות את החלטת בית המשפט בניו יורק מאמש, לא לשחרר את שטראוס-קאהן בערבות, אף שהציע ערבות בסך מיליון דולר והסכים לענוד אזיק אלקטרוני, ותחת זאת לשלוח אותו לבית הכלא הידוע לשמצה "רייקרז איילנד". כך למשל, שר התרבות הצרפתי לשעבר ז'אק לנג, איש מפלגתו של שטראוס-קאהן, כינה זאת "לינץ'", ואף הטיל ספק במניעיהם של רשויות התביעה האמריקאיות: "זה לא בלתי מתקבל על הדעת שגורמים מסוימים, כמו תובע או שופט, מונעים על ידי שאיפה 'להפיל' צרפתי, כל שכן צרפתי רם מעמד".

עיתוני צרפת מדווחים על מעצרו של דומיניק שטראוס-קאהן, 16 במאי 2011. רויטרס
עיתונים בקיוסק בפריז, הבוקר/רויטרס

שר המשפטים לשעבר, רוברט בדינטר, הפנה את זעמו בעיקר אל התקשורת האמריקאית, שלדבריו "הוציאה להורג" את שטראוס-קאהן, והאשים גם את משטרת ניו יורק ב"התנהלות פרובוקטיבית". מנהיגת הסוציאליסטים, מרטין אוברי (שקווקא יש לה הרבה מה להרוויח מהסתלקותו של שטראוס-קאהן מהזירה), הייתה מעט מתונה יותר בדבריה, אך גם היא קראה לא לחרוץ דין, ולהמתין לגרסתו של הנאשם עצמו.

כך או כך, הדעה השלטת בצרפת היא שללא קשר להמשך המשפט - הקריירה הפוליטית של שטראוס-קאהן הגיעה לקצה. "נוק אאוט", הייתה היום הכותרת הראשית של העיתון "ליברסיון", שכמו יתר שערי העיתונים בצרפת, מכוסה בתמונת ענק של הפוליטיקאי האזוק.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
דומיניק שטראוס-קאהן החשוד באונס, בשימוע בעניינו בבית המשפט, ניו יורק, 16 במאי 2011. Emmanuel Dunand, Pool, AP
שטראו-קאהן בדיון עם פרקליטו, בנג'מין ברפמן/AP, Emmanuel Dunand, Pool

אמש החליט בית המשפט בהארלם שבמנהטן כי שטראוס-קאהן יישאר במעצר עד 20 במאי. סניגורו, עורך הדין בנג'מין ברפמן, הציע לשחררו בערבות של מיליון דולר, אולם השופטים החליטו לדחות את הבקשה, ואף הביעו דאגה מכך שהוא עלול לברוח לצרפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully