וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון פלסטיני: הרשות והחמאס מפרים זכויות אדם

דו"ח חדש של ארגון זכויות אדם גורס כי הן הרשות הפלסטינית והן ממשל החמאס מפרות זכויות אדם ומענות עצירים, ומתריע מפני התחזקות מנגנוני הבטחון

ארגון זכויות אדם פלסטיני טוען היום (שלישי) כי החמאס והרשות הפלסטינית מפרים זכויות אדם בצורה שיטטית. דו"ח חדש של ה-ICHR – 'הועדה העצמאית לזכויות אדם', האשים את הרשות הפלסטינית והחמאס בעינויים ומעצרים שרירותיים. הדו"ח מתייחס גם לשטחי הגדה, הנשלטים על ידי הרשות, וגם לשלטון החמאס בעזה.

הדו"ח השנתי, שנערך זו השנה ה-17 – מאז הוקם הגוף בעקבות הוראתו של יאסר ערפאת, מזהיר את הרשות ואת החמאס מפני התחזקות יתר של כוחות הביטחון. "אנו חייבים להימנע מהמנטליות של 'ביטחון תחילה', במחיר של הקרבת זכויות, חופש ושלטון החוק. זוהי הדרך הקצרה ביותר לאבדון. אבדון של משטרים ביטחוניים ומשטרתיים, אותם ראינו, בשידור חי, במדינות הסובבות אותנו".

לטענת אנשי הארגון, שיקולים ביטחוניים קודמים ברשות הפלסטינית לכל האחרים, במחיר הקרבת זכויות וחופש. כך, למשל, מוסדות ביטחוניים של הרשות הפלסטינית מונעים מתומכי חמאס לעבוד במגזר הציבורי של הרשות. בו בזמן, מתערבים הגופים הביטחוניים גם ברישוי של ארגונים חברתיים.

ראש הארגון, ממדוח אל-עקר, אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי גם הפיוס בין הרשות לחמאס טרם השפיע על מהלך העניינים. "הכל כרגיל. שום דבר לא השתנה בנושאים האלה, שהינם חלק מהפיוס". בו בזמן, ביום שישי האחרון אישרו מנגנוני הביטחון של הרשות לתומכי החמאס לערוך הפגנה ברמאללה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully