וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד צבא רואנדה לשעבר הורשע ברצח עם

המורשע הבכיר ביותר: 17 שנים אחרי טבח 800,000 מבני שבט הטוטסי, הרשיע בית הדין המיוחד את אוגוסטין ביזימונגו, וגזר עליו 30 שנות מאסר, לאחר שקבע כי שלט באופן מלא על יחידות הרצח

צדק אחרי 17 שנה: בית הדין המיוחד לפשעי המלחמה שבוצעו ברואנדה, הפועל בעיר ארושה שטנזניה השכנה, הרשיע היום (שלישי) את מפקד צבא רואנדה לשעבר, הגנרל אוגוסטין ביזימונגו, בעבירות של רצח עם ופשעים נגד האנושות, וגזר עליו 30 שנות מאסר.

כמו כן, הרשיע בית המשפט באותן עבירות את אוגוסטין נדינדיליימאנה, שהיה מפקד כוח שיטור צבאי למחצה במדינה, אולם שיחרר אותו בשל הזמן שכבר ריצה במעצר. כן נגזרו 20 שנות מאסר על שני קצינים נוספים.

ביזמונגו ונדינדיליימאנה הם שני האישים הבכירים ביותר שמורשעים עד היום בגין הטבח שביצעו מיליציות וכוחות צבא של בני שבט ההוטו בכ-800,000 מבני שבט הטוטסי, במשך 100 ימים במהלך מלחמת האזרחים ב-1994.

ביזימונגו בן ה-59, שנעצר באנגולה ב-2002, קיבל בפנים קפואות את פסיקת בית המשפט, שקבע כי יחידות שנטלו חלק פעיל במעשי הטבח פעלו תחת פיקודו הישיר והיו נתונות למרותו המלאה. לעומת זאת, קבע בית המשפט כי לנדינדיליימאנה הייתה רק "שליטה חלקית" על המיליציות השונות, וכי הוא עצמו התנגד למעשי ההרג - ולכן הסתפק ב-11 השנים שהוא כבר יושב במעצר, מאז מעצרו בבלגיה ב-2000, והורה על שחרורו.

"אנחנו מקבלים בברכה את החלטת בית המשפט", אמר לרויטרס לאחר גזר הדין התובע הכללי של רואנדה, מרטין נגוגה. "בנסיבות הנתונות, זה גזר דין ראוי, גם אם יש מי שיטען שמגיע לו העונש החמור ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully