וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת ביקור המלכה: מטען חבלה התגלה באירלנד

שעות לפני הגעת אליזבת מלכת אנגליה לביקור פיוס היסטורי, פוצצו חבלנים מטען מאולתר באוטובוס בעיירה ליד דבלין. במקביל, נמצא מטען-דמה בתחנה בבירה עצמה. התרעה גם לפיגועים בלונדון

מטען חבלה מאולתר התגלה באוטובוס בעיירה מיינות' שבאירלנד, כ-25 קילומטרים מחוץ לבירה דבלין, והוא פוצץ באופן מבוקר על ידי חבלנים. כך דיווחו הבוקר (שלישי) הרשויות במדינה, שעות לפני שאליזבת מלכת אנגליה מגיעה אליה לביקור ממלכתי.

לפי הדיווח, המטען נמצא בתא המטען של האוטובוס במהלך הלילה. במקביל, דווח הבוקר על מציאתו של מטען נוסף, בתחנה של החשמלית בדבלין עצמה - אולם לאחר זמן קצר הודיעו הרשויות כי מדובר במטען דמה, ש"רק נועד להבהיל". לא ברור אם יש קשר בין שני האירועים. במקביל, עדיין עומדת בתוקף התרעה שהתקבלה אתמול לגבי פיגוע מתוכנן בלונדון, על רקע הביקור.

שוטרים עורכים בדיקות ביטחוניות לקראת ביקור המלכה אליזבת, דבלין, אירלנד, 16 במאי 2011. רויטרס
בדיקה ביטחונית במחבסום רחוב בדבלין, הבוקר . 8,500 שוטרים משתתפים במבצע האבטחה הגדול בתולדות אירלנד/רויטרס

הביקור הראשון של מלך אנגלי באירלנד זה יותר ממאה שנים נועד להמחיש את המהפך ביחסי שתי המדינות, שהפכו בשנים האחרונות לשכנות מיודדות לאחר מאות שנים של עוינות. במשרד החוץ הבריטי מיהרו להבהיר הבוקר כי למרות גילוי המטען, "הביקור יימשך כמתוכנן", ואכן, כמה שעות לאחר מכן היא נחתה בדבלין והחלה בביקור. בין היתר, התארחה בביתה הפרטי בדבלין של נשיאת אירלנד, מארי מקאלסי, ונועדה עמה ועם ראש הממשלה אנדה קני. כמו כן, היא משתתפת בכמה אירועים פומביים נוספים.

אליזבת מלכת אנגליה מגיעה לביקור ממלכתי היסטורי באירלנד, ומתארחת אצל הנשיאה מארי מקאלסי וראש הממשלה אנדה קני, דבלין, אירלנד, 17 במאי 2011. רויטרס
המלכה נפגשת עם הנשיאה מארי מקאלסי וראש הממשלה אנדה קני, היום בדבלין/רויטרס

שיחת טלפון: גורמי IRA מתכננים פיגועים

לקראת הביקור הובילו הרשויות האיריות את מבצע האבטחה הגדול בהיסטוריה של המדינה, בו מעורבים כ-8,500 שוטרים. רבים במדינה מתחו ביקורת על עלויות האבטחה האדירות - 26 מיליון ליש"ט - עבור מדינה המצויה במשבר הכלכלי העמוק בתולדותיה.

כרזה נגד ביקור המלכה אליזבת מחוץ למטה מפלגת שין פיין, דבלין, אירלנד 16 במאי 2011. רויטרס
כרזה נגד ביקור המלכה מחוץ למטה מפלגת "שין פיין", הזרוע הפוליטית של ה-IRA, הבוקר בדבלין/רויטרס

אתמול, פרסמה המשטרה הבריטית התרעה, שהתבססה על שיחת טלפון מגורמים הקשורים ל"צבא הרפובליקני האירי" (IRA). הארגון הקתולי ששם למטרה לאחד את אירלנד וצפון אירלנד (הנשלטת בידי בריטניה), שהוביל במשך עשרות שנים פיגועים נגד מטרות בריטיות, אמנם הניח את נשקו ב-2005, אך ישנם עדיין גורמים מתוכו שלא נטשו את דרך הטרור.

ההתרעה שנמסרה לא הייתה ספציפית, אלא רק "מילת קוד" כללית לגבי פיגועים מתוכננים בלונדון, ובעקבות זאת תוגברה מאוד גם האבטחה בבירה הבריטית. במסגרת זאת, נסגרה אתמול לזמן מה שדרת ה"מול" סמוך לארמון באקינגהם בגלל חפץ חשוד, ובהמשך פוצצה מזוודה נטושה שנמצאה בכיכר טרפלגר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully