וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגעון ה"פלנקינג": גם ראש ממשלת אוסטרליה מזהירה

התופעה החדשה שצמחה באוסטרליה וצוברת תנופה ויראלית ברשת, כבר הובילה למותו של צעיר שנפל מהקומה השביעית בבריסביין - אבל זה רק הגביר את קצב התפשטות התחביב המוזר בעולם

מקבץ צילומי פלנקינג מובחרים שהועלו ליוטיוב על ידי "פלנקינג אוסטרליה"

האם המחיר של חיים שלמים בכסא גלגלים שווה את הסיכוי לצלם תמונה מצחיקה כדי להרשים באינטרנט מישהו שאתם בכלל לא מכירים? זו השאלה שהפנתה היום (שני) משטרת אוסטרליה לציבור, בעקבות מותו של צעיר שנטל חלק בשיגעון החדש המתפשט ברשת - "פלנקינג" (Planking).

המושג "פלנקינג" מגיע מהמילה קו?ר?ה (Plank), ולמעשה, מי שמחליט לעסוק בתחביב המעט מוזר הזה, במידה רבה פשוט מתחפש לקורה. לפי ה"סידני מורנינג הרלד", מדובר בתחביב שהתפתח כבר לפני כמה שנים באירופה וביפן, אך רק בתקופה האחרונה התגבש למתכונתו הנוכחיות באוסטרליה, שם קיבל את שמו.

הרעיון הוא פשוט: להצטלם שכובים, הפנים מטה והידיים צמודות לגוף, בכל מיני אתרים לא שגרתיים. מצחיק? תשאלו את מיליוני האנשים שצפו בסרטוני פלנקינג שעלו לרשת רק בשבוע האחרון, במהלכו החלה התופעה לצבור פופולריות ויראלית.

באוסטרליה, על כל פנים, כבר לא כולם צוחקים. תופעת הפלנקינג זכתה לחשיפה ראשונה רק לפני שבוע, אז נעצר אוסטרלי לאחר שעשה פלנקינג על ניידת משטרה. זו הייתה נקודת האל-חזור - בתוך ארבעה ימים זינק מספר חברי הפייסבוק של הדף "פלנקינג אוסטרליה" מ-10,000 ל-100,000. במקביל, נפתחו עמודי פייסבוק נוספים של פלנקינג בבריטניה, בארה"ב, בצרפת ובגרמניה.

אלא שאז צנח אל מותו אקטון ביל בן ה-20, שניסה לעשות פלנקינג במרפסת הקומה השביעית בבניין בעיר בריסביין, לאחר ליל שתייה, ובמשטרה החלו להתריע כי העניין יוצא משליטה. אפילו ראש הממשלה ג'וליה גילארד נזעקה היום וקראה לאזרחי מדינתה לנקוט בזהירות. "כולם רוצים ליהנות קצת", אמרה, "אבל תשמרו קודם כל על הבטיחות!". בינתיים, מאז מותו של ביל, קצב ההתפשטות של התופעה ברשת רק הולך וגובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully