וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בליכוד שמים רגליים לנתניהו: "נספח התנחלויות"

16.5.2011 / 12:46

כ-10 ימים לפני נאומו של רה"מ בוושינגטון, קראו ח"כים מהליכוד לספח את ההתנחלויות לישראל אם האו"ם יכיר במדינה פלסטינית. "חזון המדינה הפלסטינית חייב להיקבר"

לקראת נסיעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לארצות הברית, חברי הכנסת של הליכוד מבקשים "לחשק" אותו מימין: בכנס של האגף האידאולוגי בליכוד שארגן ח"כ דני דנון, קראו חברי הכנסת לספח את ההתנחלויות אם תוכרז מדינה פלסטינית באופן חד צדדי בספטמבר.

מלבד דנון השתתפו בכנס שנערך היום (שני) גם יו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין, וחברי הכנסת מירי רגב, ציון פיניאן, ציפי חוטובלי וכרמל שאמה, וכן ראשי רשויות מכל רחבי הארץ, יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין ולמעלה מ-150 פעילי שטח בליכוד. "מול המערכה המתוזמרת והתוקפנית של הפלסטינים המנהלים טרור מדיני וביטחוני, הגיע הזמן שישראל תקבע את סדר היום", אמר דנון. "מול ההכרזה הפלסטינית החד-צדדית, התשובה היחידה היא קביעת הריבונות הישראלית. אנו, חברי הכנסת של הליכוד, נפעל במושב הקיץ להחיל את הריבונות על שטחי יהודה ושומרון, מורשתנו ההיסטורית, ובהתאם למצע ודרך הליכוד".

דנון הציג סקר של מכון "גיאוקרטוגרפיה", לפיו קיימת תמיכה רחבה ברעיון סיפוח ההתנחלויות. מהסקר עולה, כי למעלה מ54% מהציבור תומכים ברעיון הסיפוח לעומת 30% שמתנגדים.

לדברי אלקין, "חזון המדינה הפלסטינית חייב להיקבר. אם היה ויכוח בליכוד על הקמת מדינה פלסטינית, עכשיו הוא הסתיים. ברור שמשמעות מדינה כזאת היא הקמת חמאסטן ביהודה ושומרון. הגיע הזמן להפוך את היוצרות: שהפלסטינים יחכו לימות המשיח ואנחנו ניקח מה שמגיע לנו".

"נמצאים ביהודה ושומרון בחסד, לא בזכות"

חוטובלי הוסיפה, כי "התחלנו את המהלך של סיפוח והחלת הריבונות ביהודה ושומרון כמיעוט בליכוד. היום זה קונצנזוס. אסור לנו לראות זאת כתגובה, אלא כתיקון העוול ההיסטורי והעיתוי בספטמבר מהווה נקודת הזדמנות לתיקון העוול של החלת הריבונות".

ח"כ מירי רגב הוסיפה, כי "בביקור של ראש הממשלה בוושינגטון מותר לו לומר 'לא' לאובמה. רק עכשיו סיימנו את אירועי יום הזיכרון. לא קברנו מאות חיילים ואזרחים כדי להקים מדינה פלסטינית, אלא כדי לחיות במדינה יהודית".

בכנס השתתפו גם ראשי רשויות, ביניהם ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, שאמר, כי "אנחנו נמצאים ביהודה ושומרון לא בחסד אלא מכוח הזכות. ממשלת הימין נבחרה כדי לחזק את ההתיישבות, ועליה לשמור על כך למען עם ישראל". חברי הכנסת וראשי הרשויות אף הודיעו על שיתוף הפעולה שיהודק מעתה והלאה לקראת העברת חוקים להחלת הריבונות וביטול ההסכמים עם הרשות.

ראש הממשלה נתניהו הודיע לפני זמן קצר ליושב ראש הכנסת, ראובן ריבלין, כי יישא הערב בכנסת נאום בו יתייחס לנושא המדיני לרגל יום הרצל. ריבלין בירך על החלטתו של נתניהו להעביר הודעה מדינית גם לבית המחוקקים. "אני בהחלט שבע רצון ואני שמח שראש הממשלה בחר להעביר הודעה מדינית גם לכנסת, למרות שאין לו חובה חוקית לעשות כן", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully