וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה ממשיכה בדיכוי: 8 הרוגים בעיירת גבול

במקביל לתקריות בגבולות עם ישראל, מתיחות גם בגבול סוריה-לבנון. צבא סוריה מפגיז את העיירה תל-כלח, שמאות נמלטו ממנה ללבנון הסמוכה. לפחות שניים נהרגו אתמול בצד הלבנוני

במקביל לתקרית הגבול עם ישראל, ממשיכה סוריה להתמודד עם ההתקוממות הפנימית בשטחה. מרחץ הדמים במדינה נמשך, ולפי ההערכות, מניין ההרוגים מאש כוחות הביטחון מאז החלה ההתקוממות באמצע חודש מרץ כבר חצה את קו ה-800. אתמול (ראשון) התמקדו המהומות בעיירה תל-כלח שבצפון המדינה, ולראשונה גלשו לשטחה של לבנון (הרחק צפונה מאזור התקריות בגבולותיהן של שתי המדינות עם ישראל, שהתרחשו אתמול במקביל). הלילה מסר פעיל זכויות אדם סורי, כי מנייין ההרוגים בתקריות באזור מגיע לשמונה.

אזרחים שנמלטו מסוריה לשטח לבנון מפגינים נגד בשאר אסד, וואדי חאלד, לבנון, 14 במאי 2011. רויטרס
אזרחים סורים שנמלטו ללבנון מפגינים נגד אסד, אתמול בוואדי חאלד/רויטרס

במהלך כל היום אתמול דווח על חילופי אש עזים ופיצוצים שנשמעו בתל-כלח, עליה פשט צבא סוריה בשבת, בטענה שרבים ממנהיגי הפגנות המחאה וה"טרוריסטים" בערים בניאס וחומס נמלטו אליה. לפי דיווחים לא מאומתים, טנקים של הצבא הפגיזו רובעים שלמים בעיר, וכנופיות של אנשי מיליציה עלאווים הנאמנים שלטון (ה"שביחה") ערכו פשיטות על בתים מזמן שחיילי הצבא מנעו מאמבולנסים לפנות פצועים לבתי חולים. מאז שבת, נמלטו מהעיירה מאות בני אדם ללבנון הסמוכה.

כבר אתמול דווח על הרוגים בחילופי האש באזור, בתל-כלח עצמה ובתקרית נוספת שאירעה מעבר הגבול הסמוך, "אל-בוקאיה", שליד העיירה הלבנונית וואדי חאלד. לא לגמרי ברור מה התרחש במעבר, אולם אתמול דווח כי אשה נהרגה במקום, ובלילה דיווח פעיל זכויות אדם סורי לסוכנות AP כי במקום נהרג גם חייל (לא ברור אם סורי או לבנוני).

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מפגינים מניפים כרזה נגד בשאר אסד בהפגנה נגד שלטונות סוריה מול בניין הליגה הערבית, קהיר, מצרים, 15 במאי 2011. Amr Nabil, AP
מפגינים מניפים כרזה נגד אסד, אתמול מול בניין הליגה הערבית בקהיר/AP, Amr Nabil

הפעיל הוסיף כי מניין ההרוגים מאש הצבא בתל-כלח עצמה מגיע לשישה, ובסך הכל נהרגו באזור שמונה בני אדם. לדבריו, פעילות הצבא בתל-כלח נמשכת. המידע המגיע מהעיירה חלקי ביותר, שכן קווי התקשורת המובילים אליה נותקו.

"עריקים סונים נלחמים נגד הצבא העלווי"

אשר לתקרית במעבר הגבול, לא לגמרי ברור מה התרחש במקום. כמה מהאזרחים הסורים שהצליחו להימלט ללבנון טענו כי קבוצה של אזרחים סורים חמושים תקפה עמדה של צבא סוריה במקום באמצעות מטולי RPG, והצליחו לפוצץ משאית צבאית. כמה אף טענו כי התוקפים הם חיילים סונים שערקו מהצבא, הנשלט בידי המיעוט העלווי שגם משפחת אסד נמנית עליו. "זו הייתה ממש מלחמה", סיפר לכתב ה"וושינגטון פוסט" מוחמד, סטודנט בן 19 שנמלט אתמול מסוריה ללבנון. "זה הפך למלחמה בין סונים לעלווים".

תושב נוסף של תל-כלח שנמלט לסוריה, בשם רדואן, סיפר גם הוא על קרבות בין חיילים לעריקים. לדבריו, "יש עכשיו שני צבאות בסוריה - צבאו של מאהר אסד (אחיו של הנשיא), וצבא העם".

לפי דיווחי סוכנויות הידיעות, צבא לבנון שלח אתמול כוחות תגבור לאזור בעקבות התקריות, וחייל לבנוני אף נפצע בתקרית במעבר הגבול. תחנת טלוויזיה אנטי-סורית בלבנון דיווחה כי ממשלת סוריה דרשה מהרשויות בביירות לפעול למניעת בריחת אזרחים סורים לשטח לבנון.

למרות הלחץ הכבד שמפעילים מנגנוני הביטחון על מנהיגי המחאה, גם אתמול נרשמו הפגנות קטנות נגד השלטון בכמה מוקדים, בהם שכונות מסוימות בחומס, בכפר ג'יזה הסמוך לדרעא שבדרום המדינה, ובפרבר דארייה של הבירה דמשק.

במקביל, נמשכים כל העת גם המעצרים ההמוניים, כשגורלם של מאות ואף אלפי עצורים אינו ידוע. לפי אחד הדיווחים, אתמול השליכו כוחות הביטחון את גופתו של פעיל מחאה, ועליה סמיני עינויים, מול בית העירייה במודמייה, פרבר של דמשק. "שלטונות סוריה מנהלים מלחמה נגד העם הסורי", נמסר אתמול מארגון Human Rights Watch הבינלאומי. "חוקי החירום אולי בוטלו על הנייר, אך הדיכוי עדיין שולט ברחובות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully