וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גואטמלה: מבריחי סמים פשטו על כפר ורצחו 29 איש

הקרטלים ממשיכים להשתולל: לפי עדויות, 200 חמושים הגיעו באוטובוסים לכפר על גבול מקסיקו וערפו את ראשי קורבנותיהם, עובדי מטע קוקוס. המניע לא ידוע. איכר אחד העמיד פני מת - וניצל

שיא חדש באכזריות קרטלי הסמים במרכז אמריקה: כנופייה חמושה פשטה אתמול (ראשון) על כפר נידח בצפון גואטמלה, על גבול מקסיקו, והרגה לפחות 29 מתושביו. כך אישרו הרשויות במדינה. לפי הדיווחים, בדומה לאירועים דומים במקסיקו בשנה האחרונה, ראשיהם של רוב הקורבנות נערפו. בין הקורבנות - 25 גברים, שתי נשים ושני ילדים.

הטבח התחולל בחווה לגידול קוקוס בכפר קסריו לה בומבה שבמחוז פטן, אזור נידח הידוע כתחנה מרכזית בנתיב הברחת הסמים מדרום אמריקה לארצות הברית. לפי עדויות של תושבי הכפר, כ-200 אנשי מיליציה חמושים הגיעו למקום באוטובוסים, פשטו על המטע והחלו לרצוח בזה אחר זה את האיכרים שעבדו בו.

עד שהגיעה המשטרה למקום, התוקפים כבר נעלמו, והותירו אחריהם שדה קטל שבו מוטלות 29 גופות כפותות, ועליהן סימני עינויים - אחד ממקרי ההרג ההמוני הנרחבים במדינה מאז 1996, אז הסתיימה מלחמת אזרחים בת 36 שנים. במקום נמצא אדם חי אחד, שסיפר כי העמיד פני מת וכך ניצל. הוא נלקח לחקירה, אולם פרטי עדותו לא פורסמו לפי שעה.

עדיין לא ברור מי עומד מאחורי הטבח, ומה מניעיו. מפקד מהמשטרה במדינה, חיימה לאונל אוטסין, אמר כי נבדק קשר אפשרי להריגתו, יום קודם לכן, של הראלדו לאון, אחיו של מבריח סמים ידוע, חואן חוסה "חואנצ'ו" לאון, שחוסל ב-2008 בפעולת התנקשות שיוחסה לכנופיית ה"זיטאס" ממקסיקו.

מחוז פטן שבצפון גואטמלה, בו שוכנים כמה מהאתרים העתיקים הידועים של תרבות המאיה, הפך בשנים האחרונות לאחד הערוצים המרכזיים בנתיב הברחת הקוקאין צפונה, אזור ספר נידח ששלטון החוק אינו מגיע אליו, והוא נשלט למעשה על ידי שתי כנופיות עיקריות הפועלות בו: ה"זיטאס" והקרטל של חואקין "אל צ'אפו" גוזמן. חלק מהכנופיות העתיקו לשם את פעילותן לגואטמלה בשל המבצע הנרחב שמקיימות נגדן הרשויות במקסיקו בארבע השנים האחרונות - אולם גם במקסיקו ממשיכות הכנופיות להשתולל. רק בחודש שעבר, התגלו בקברי אחים במדינה קרוב ל-200 גופות של נרצחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully