וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכוננות נמשכת: אזרח סורי נתפס בדרך למרכז הארץ

עידן אבני ויהושע בריינר

16.5.2011 / 8:30

המשטרה לכדה מסתנן סורי ביציאה מהכפר מג'דל שמס, בעת שישב במונית השייכת לתושב מזרח י-ם. אלפי שוטרים פרוסים בכל חלקי הארץ, בעיקר בצפון, כדי למנוע עימותים חוזרים

רויטרס

(צילום:רויטרס, עריכה:גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

אזרח סורי שהסתנן אתמול לישראל התגלה הבוקר (שני) על ידי המשטרה במחסום שהציבה בכניסה למג'דל שמס. מבדיקה שערכו השוטרים במקום למונית שביקשה לעבור במחסום לכיוון המועצה המקומית, התגלה כי נהג המונית, ערבי ישראלי ממזרח ירושלים, הסיע את הצעיר הסורי, שהיה ללא מסמכים והיה בדרכו למרכז הארץ. השניים נעצרו ועוכבו לחקירת המשטרה.

במרחב הגליל של המשטרה מדגישים, כי בעקבות אירועי אתמול ימשיכו להפעיל מחסומים לבידוק היוצאים מהכפר על מנת למנוע ממסתננים לחדור לתוך ישראל ובמקביל יפעלו ביחד עם מנהיגי העדה הדרוזית בניסיון לאתר שוהים בלתי חוקיים, אם ישנם עדיין כאלו בכפר. אלפי שוטרים פרוסים בכל חלקי הארץ, בעיקר בצפון, באזור רמת הגולן ובמזרח ירושלים, בכדי למנוע עימותים חוזרים.

במערכת הביטחון בוחנים את השלכות אירועי האתמול על התקופה הקרובה ובעיקר לקראת ההכרזה הצפויה על מדינה פלסטינית בספטמבר הקרוב. הסגר הכללי שהוטל על השטחים הוארך ביממה, ויוסר רק הלילה בחצות. כוחות ההנדסה של פיקוד צפון ממשיכים הבוקר להקים מחדש את גדר הגבול שנפרץ אתמול על ידי המפגינים הפלסטינים בגבול הסורי סמוך למג'דל שאמס. הרמטכ"ל הורה כבר אתמול לכוחות לתקן את הגדר בהקדם ובמקביל לשמור על כוננות גבוהה בגבול הצפון וביהודה ושומרון מחשש להפרות סדר נוספות.

הערכות העיקריות במערכת הביטחון מדברות על כך שלאור הצלחת האירועים, תימשך ביתר שאת תופעת התהלוכות אל עבר גדר הגבול עם ישראל בכל הגזרות, בדגש על רצועת עזה ולבנון. בעולם הערבי רואים בהפגנות יום הנכבה הצלחה גדולה, בעיקר לאור העובדה כי צה"ל לא הצליח להתמודד עם כמות המפגינים שחצו את הגדר, ותמונות השמחה יעודדו אותם להמשיך ולהפגין סמוך לגבולות בניסיונות לפרוץ אותם.


ביהודה ושומרון נשמרת גם הבוקר ההערכות המוגברת בפני הפרות סדר בעקבות אירועי יום הנכבה אתמול. מרבית הכוחות שהגיעו לצרכי תגבור בגזרות השונות נשארו, זאת על אף שבצה"ל לא מכירים כוונות של הפלסטינים לקיים היום הפגנות מחאה נוספות, אולם הכוננות הגבוהה נשמרת.

לבנון לאו"ם: ישראל הרגה אזרחים

גם במדינות המערב חוששים מהתחדשות העימותים. מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, קרא הלילה להימנע מחידוש ההפגנות באזור וקרא לכל הצדדים "לנהוג באיפוק מירבי". באן הביע דאגה עמוקה ממספר הנפגעים הרב בעימותים, וקרא לכל הצדדים המעורבים להימנע מלהדרדר לפרובוקציות, שעלולות לדבריו להסלים את המתיחות הקיימת. בנוסף, קרא מזכ"ל האו"ם לשמור על חיי האזרחים המעורבים בהפגנות.

מוקדם יותר, אמר שליח האו"ם ללבנון, מייקל ויליאמס, כי האירועים, בהם נהרגו לפחות עשרה לבנונים שהפגינו באזור מארון א-ראס, הם "ההתפתחות המשמעותית ביותר באזור" מאז מלחמת לבנון השנייה. אף הוא קרא לצדדים לגלות איפוק "ולכבד את החלטה 1701 של האו"ם". לבנון אף הגישה תלונה רשמית למועצת הביטחון של האו"ם נגד ישראל בעקבות "הרג ופציעה של אזרחים שנאספו במארון א-ראס בסמוך לגבול עם ישראל" – כך דיווחה סוכנות הידיעות הבינלאומית (NNA). לפי הדיווח, לבנון כינתה את האירוע כ"תקיפה עוינת". עוד נכתב בתלונה, כי "ישראל התעלמה מהחלטות האו"ם". התלונה קראה למועצת הביטחון להפעיל לחץ על ישראל "לעצור את המדיניות העוינת והפרובוקטיבית נגד לבנון ולשאת באחריות על הרג אזרחים".

בתוך כך, דווח בקול ישראל כי משלחת ישראל באו"ם צפויה להגיש תלונה נגד סוריה ולבנון בעקבות האירועים שהתרחשו אתמול. ישראל, כך דווח, טוענת כי למרות שהתריעה על האירועים העלולים להתרחש ב-15 במאי לאורך הגבולות, לא עשו סוריה ולבנון דבר כדי למנוע את האלימות ואת הפגיעה בריבונות ישראל ובגבולותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully