וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופאים ישביתו היום את כל בתיה"ח הציבוריים

אריאל נוי

16.5.2011 / 5:35

שביתת הרופאים מחריפה: ההסתדרות הרפואית תשבית היום את כל בתי החולים הציבוריים ועד יום חמישי תשבש לסירוגין את פעילות חדרי הניתוח. משרד הבריאות: הרופאים מתעלמים מהצעות הממשלה

הרופאים השובתים מאז החודש שעבר מחריפים שוב את צעדיהם: ההסתדרות הרפואית תקיים היום (שני) שביתה כללית בבתי החולים הציבוריים, והם יעבדו במהלך היום במתכונת שבת. מחר יבוצעו רק ניתוחים דחופים, וביום רביעי תתקיים שביתה מלאה במרפאות השייכות לקופ"ח כללית במחוזות דן, פתח תקווה וחיפה. גם ביום חמישי יבוצעו רק ניתוחים דחופים, ויבוטלו ניתוחים אחרים.

בסוף השבוע האחרון הסתיימה ללא תוצאות פגישה נוספת בין נציגי הרופאים לנציגי משרד האוצר. המפגש היה טעון במיוחד, לאחר שיומיים קודם לכן התקיים דיון סוער בוועדת הבריאות של הכנסת, שהתכנסה לישיבת פגרה מיוחדת כדי לדון בקיפאון המתמשך במשא ומתן. יו"ר ההסתדרות הרפואית ליאוניד אידלמן, טען כי משרד האוצר "ממשיך להתבצר בעמדתו", ואמר כי הרופאים השובתים לא קיבלו כל איתות ממשרד האוצר לגבי "נכונותו להשקיע במערכת הבריאות הציבורית". עוד אמר אידלמן כי ההסתדרות הרפואית "מתמודדת מול אמירות כלליות והצעות שאינן ברורות ומעורפלות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בישיבה ביום חמישי שבו הרופאים על דרישתם לתוספת תקינה במסגרת ההסכם הקיבוצי, שלטענתם, מהווה "מפתח לפתרון חלק משמעותי מבעיות מערכת הבריאות הציבורית", כגון עומס העבודה על הרופאים המתמחים ואיכות השירות הרפואי בפריפריה. לטענת ההסתדרות הרפואית, האוצר מסרב לדון עם נציגיה בנושאים אלה.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה כי "ההסתדרות הרפואית ממשיכה לפגוע ולנצל את ציבור החולים בישראל, לטובת אינטרסים המשרתים קבוצה מצומצמת של רופאים - ומתעלמת מהצעות הממשלה שנועדו לפתור את הבעיות האמיתיות במערכת הבריאות: המתמחים, הפריפריה והמקצועות במצוקה".

לפנייה לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully