וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר לרופאים: נקל על המתמחים ולא נפגע בשכרם

אריאל נוי

11.5.2011 / 13:20

נציגי האוצר והרופאים התכנסו לישיבת חירום בכנסת כדי לדון בשביתה המתמשכת. סגן שר הבריאות ליצמן הציע להקל על שעות העבודה של המתמחים, אך תקף את התנהלות ההסתדרות הרפואית

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת התכנסה הבוקר (רביעי) לישיבת פגרה מיוחדת, בכדי לדון בשביתת הרופאים, בניסיון לחדש את המשא ומתן בין משרד האוצר להסתדרות הרפואית (הר"י). הדיון נערך לאחר שגם בשבוע שעבר הסתיימה פגישתם של נציגי הצדדים ללא תוצאות משמעותיות.

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, דרש בישיבה כי כל הסכם שייחתם עם הרופאים יכלול את קיצור משמרות הרופאים המתמחים בבתי החולים ל-18 שעות. זאת בניגוד לנוהג כיום, לפיו רופא מתמחה מוגבל לעבודה במשמרת של 26 שעות. לדברי ליצמן, "גם לנהג אוטובוס לא נותנים לנהוג מספר כזה של שעות על הכביש". כמו כן, חזר ליצמן בישיבה על הצעתו לאפשר שירות רפואה פרטי בבתי החולים הציבוריים, תמורת הפעלת שעון נוכחות לרופאים.

עם זאת, במהלך הדיון תקף ליצמן את התנהלות הר"י ואת דרישותיה. הוא טען כי כבר הושגו הסכמות מסוימות עם נציגי האוצר בנושאי תקני כוח האדם בפריפריה ותוספות השכר למתמחים, אך אמר כי הר"י אשמה במצוקת כוח האדם. "משרד הבריאות מתווה את המדיניות ואת התקנים", אמר ליצמן, "אך ההסתדרות הרפואית היא שקובעת את החלוקה למקצועות".

מנכ"ל משרד הבריאות רוני גמזו התייחס לשביתת הרופאים, הנמשכת לסירוגין מאז החודש שעבר, והעריך כי "היא תהיה ארוכה, אלא אם הדרגים הגבוהים ביותר בממשלה יתערבו בה".

מנכ"ל משרד הבריאות: ללא התערבות, השביתה תהיה ארוכה

יו"ר הר"י, ליאוניד אידלמן, דרש בדיון תוספות של 7,000 תקנים לצוותים הרפואיים, ותבע להקל על עבודת הרופאים המתמחים ולהוסיף לשכרם של הרופאים . "האוצר מסרב לדון איתנו בבעיות האמיתיות: תוספת לתקינה שנקבעה בשנות השבעים, אופק קידום לרופאים, עומס התורנויות על המתמחים", אמר אילדמן, "אנחנו זקוקים לתוספת מיידית של אלף תקנים, הכפלת שכר הבסיס לרופאים שיעברו לעבוד בפריפריה ו-50% תוספת שכר לרופאים במקצועות שנמצאים במצוקה – כדי שיקדישו את מלוא זמנם לבית החולים ולא יפנו לקליניקה פרטית".

הממונה על השכר באוצר, אילן לוין, אמר בדיון כי המדינה מוכנה להעניק לרופאים תוספת של 10% לשכרם, תמורת הצבת שעון נוכחות. עוד אמר לוין כי האוצר מוכן להגדיל את משכורתם של הרופאים המתמחים ולהקל בשעות העבודה שלהם. העומס על הרופאים המתמחים יושג באמצעות הוספת תורנויות לרופאים המומחים, שיידרשו לעבוד יותר שעות וימים בבתי החולים הציבוריים.


לפנייה לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully