וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת יום הנכבה: "המשטרה ערוכה לכל תרחיש"

בתום ישיבות הערכת מצב, הודיע המפכ"ל יוחנן דנינו כי המשטרה תאפשר את קיום אירועי יום הנכבה כל עוד ההפגנות יהיו "מאופקות" ולא יהיו הפרות סדר. המשטרה תיערך בכוחות מתוגברים בי-ם

מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יוחנן דנינו קיים בשעות האחרונות (שבת) ישיבות הערכת מצב במטה הארצי ובמטה מחוז ירושלים על רקע אירועי ציון "יום הנכבה" במזרח ירושלים ולקראת האירועים הצפויים מחר ברחבי הארץ. בישיבות נכחו קצינים בצמרת המשטרה וכן גורמי ביטחון במשמר הגבול.

המפכ"ל הדגיש כי המשטרה תאפשר פעולות מחאה תוך איפוק וריסון ומנגד לא תאפשר הפרות חוק והפרות סדר. עוד נמסר מהמשטרה, כי ההיערכות במזרח ירושלים וביישובי עוטף עזה תימשך בכוחות מתוגברים וכך גם ההיערכות בשאר מחוזות המשטרה בימים הקרובים, זאת על מנת לתת מענה לכל תרחיש אפשרי.

בהפגנות שנערכו היום ואתמול לציון "יום השאגה" ו"יום התרועה", שנערכו כחלק מציון אירועי "יום הנכבה" בירושלים וביפו השתתפו מאות בני אדם. במהלך ההפגנה שנערכה אתמול נורה מילאד עיאש בן ה-17, שמת הבוקר מפצעיו בבית החולים.

אביו של עייאש אמר כי בנו הוא "שהיד": "בני נהרג במסגרת ההגנה על ירושלים, על המקומות הקדושים ועל מסגד אל-אקצא. הכיבוש יכול לנסות לייפות את פניו, אך הפנים האמיתיות שלו תמיד יישארו מכוערות וברבריות. אין לנו מה לצפות מישראל אלא להתנהגות מכוערת ולהמשך ביצוע פשעים שרק מבטאים את הצמא שלה לדם". עדי ראייה סיפרו כי כוחות הביטחון הישראלים כיתרו במהלך ההלוויה את סילוואן וראס אל-עאמוד ושיגרו כוחות משטרה רבים לאזור מסגד אל-אקצא.

במהלך "יום הנכבה", שיחול מחר, צפויות ההפגנות להגיע לשיאן ותהלוכות המוניות אמורות להתקיים בכל ערי הגדה. גם בצה"ל נערכים לקראת האירועים, ובשבוע האחרון קיימו בכירים בצה"ל מספר פגישות עם המקבילים במנגנוני הביטחון הפלסטיניים שאמרו לעמיתיהם הישראלים כי בכוחם למנוע אירועי אלימות. עם זאת, בצה"ל העדיפו שלא לקחת סיכון ותגברו משמעותית את כלל הכוחות בגדה לקראת הימים הקרובים, מחשש להתלקחויות אלימות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully