וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: אושרה תרופה חדשה לטיפול בצהבת מסוג C

מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר לחברת "מרק" להתחיל לשווק תרופה חדשה לטיפול בהפטיטיס C (צהבת), לראשונה זה 20 שנה. בסוף החודש תתקבל החלטה לגבי שיווק תרופה מתחרה

מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) אישר הלילה (שבת) לחברת התרופות "מרק" לשווק תכשיר חדש לטיפול בהפטיטיס C , דלקת כבד נגיפית (צהבת). "מרק" הייתה גם החברה הראשונה שהציעה טיפול תרופתי לנגיף, ב-1991. ממחקרים שבוצעו עולה כי הטיפול החדש יעיל באופן משמעותי בבלימת התפשטות הנגיף, יותר מכל תרופה קיימת אחרת. התרופה, "Victrelis", מצליחה לבלום את התפשטות האנזים הגורם להפצת הנגיף בגופם של החולים. זאת, בניגוד לתרופות מהדור הקודם, הפועלות בעיקר באמצעות מנגנון המחזק את המערכת החיסונית.

זו הפעם הראשונה ב-20 השנה האחרונות שמאושר טיפול תרופתי חדש למחלה, בה לוקים בארצות הברית לבדה כ-3.2 מיליון בני אדם. התרופות הקיימות לטיפול במחלה מרפאות רק כ-40 אחוז מהחולים. לפי פרסומי ה-FDA, התרופה החדשה אושרה על בסיס ניסויים, שהראו כי יותר מ-65% מהמטופלים החלימו ממחלתם כאשר טופלו בתרופה החדשה בשילוב עם תרופות ישנות יותר. בדומה לטיפול באיידס, גם הטיפול החדש במחלה ישולב ב"קוקטייל" של כמה תרופות.

כ-12 אלף בני אדם בארצות הברית מתים מדי שנה ממחלות הקשורות לסיבוכים הנובעים מהפטיטיס C. רבים נדבקים בנגיף משימוש במחטים משומשות או מקיום יחסי מין בלתי מוגנים. אחרי החשיפה לנגיף, כ-80% מהחולים יפתחו מחלה כרונית, ורבים מהם יזדקקו להשתלת כבד.

אנליסטים מעריכים כי לאחר אישור התרופה, היקף מכירותיה עשוי להגיע עד לכמיליארד דולר בשנה. גם חברת Vertex מנסה להשיק תרופה מתחרה לטיפול בנגיף, אך החלטת ה-FDA בעניינה טרם התקבלה. אם יאושר בסוף החודש השימוש בתרופה המתחרה, הנחשבת ליעילה אף יותר מזו של חברת "מרק", צופים כי היא יכולה להגיע להיקף מכירות של עד שלושה מיליארד דולר בשנה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully