וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנייה לנתניהו: הבא לבלימת חוק "כבילת" מהגרים

שורת אקדמאים בכירים פנו היום לראש הממשלה וליו"ר הכנסת בבקשה שיבלמו את הצעת החוק שתגביל מהגרי עבודה למעסיקיהם ולמיקום גאוגרפי. "החוק יביא לפגיעה רב-ממדית בזכויות אדם", כתבו

למעלה מ-200 אקדמאים בכירים מתחום מדעי החברה והרוח, ובהם עשרה חתני פרס ישראל, פנו היום (חמישי) לראש הממשלה, בנימין נתניהו, וליו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, בבקשה שיבלמו את הליכי חקיקת "חוק הכבילה", המבקש להכשיר את "כבילת" מהגרי העבודה למעסיקיהם בישראל, ומונעת מהם לבחור את המקום בו ירצו לעבוד. ביום שני הקרוב, עם חזרת הכנסת מפגרת האביב, צפויה המליאה להצביע בקריאה שנייה ושלישית על הצעת החוק הממשלתית.

על פי הצעת החוק, שר הפנים יהיה רשאי לקבוע לגבי מהגרי עבודה בתחום הסיעוד את מספר המעסיקים שביניהם הם רשאים לעבור. עוד נכתב בהצעה, כי שר הפנים יהיה רשאי לקבוע לגבי מהגרי עבודה אזור גאוגרפי ותחום עיסוק, שרק בהם יוכלו לעסוק. במכתב לריבלין ולנתניהו כתבו האקדמאים, בהם שר החינוך לשעבר, פרופ' אמנון רובינשטיין, והיועץ המשפטי לממשלה לשעבר, מיכאל בן יאיר, כי הצעת החוק "תביא לפגיעות רב ממדיות בזכויות אדם בסיסיות". עוד נכתב כי "משמעות ההצעה היא שמהגרות עבודה בענף הסיעוד לא תוכלנה, כעניין מעשי, לעבור בין מעסיקים באופן חופשי, וכי מי שתתפטר מעבודתה ללא הרשאה תהפוך חשופה למעצר ולגירוש".

עוד ציינו הפונים במכתב, כי "כבילת מהגרות עבודה למעסיקיהן, ניצול מצוקתן הכלכלית והרחבת הפגיעה בזכויותיהן כעובדות אינן תחליף למדיניות רווחה ניאותה כלפי קשישים וכלפי אנשים עם מוגבלות הזקוקים לטיפול סיעודי". לדברי פרופ' זהבה סולומון, "הצעה זו עוסקת בעיקרה בנשים, שהן רובם המוחלט של המועסקים בתחום הסיעוד. תוצאות החוק תהא סיכול יכולתן של עובדות בענף הסיעון להיחלץ ממצבים של העסקה פוגענית".

לדברי פרופ' זאב שטרנהל, חתן פרס ישראל לחקר מדע המדינה, "למהגרות עבודה בענף הסיעוד, שהרחיקו מעל משפחותיהן ומדינותיהן על מנת לבוא לישראל; מי שתרומתן ליחידים למשפחות ולחברה בישראל לא תסולא בפז - יש לגמול באמצעות מתן תנאי העסקה הוגנים ושכר הולם, לא בניצול, בעושק וביצירתה של מערכת חוקית שאינה אלא הזמנה פתוחה להתעמרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully