וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום יינתן פסק הדין במשפט דמיאניוק בגרמניה

לאחר שנה וחצי של דיונים, יכריע בית המשפט אם ג'ון דמיאניוק הוא שותף לרציחתם של 27,900 מכ-160 אלף יהודים שהושמדו בסוביבור. אתמול טענה ההגנה כי הנאשם בעצמו קורבן של הנאצים

פסק הדין במשפטו של ג'ון דמיאניוק יינתן היום (חמישי) בבית המשפט במינכן לאחר משפט שנערך מזה שנה וחצי. דמיאניוק מואשם בשותפות לרצח 27,900 מכ-160 אלף יהודים שהושמדו בסוביבור . התביעה טוענת כי דמיאניוק היה חלק מאנשי טרווניקי, השומרים המזרח-אירופאים שהוצבו בסוביבור, כפי שניתן ללמוד מתעודת השירות שלו באס-אס.

אתמול נשמעו בבית המשפט בגרמניה בו דמיאניוק מועמד לדין הטיעונים לעונש של ההגנה. עורך הדין של הנאשם האשים בנאום הסיכום שלו את גרמניה בכך שהיא מנסה להמעיט מהאחריות והאשמה שלה בשואה בכך שהיא מעמידה לדין אנשים שאינם תושבי המדינה, כמו הנאשם. "האם על זרים לשלם את המחיר על פשעי הגרמנים, על מנת לזכות את גרמניה מאחריותה הבלעדית לשואה?", שאל עורך הדין, אולריך בוש, בדבריו בפני בית המשפט.

עוד נטען כי דמיאניוק הינו קורבן של הנאצים בעצמו, וכי מעולם לא שירת כשומר באף מחנה. עורך הדין הציג טענה לפיה הנאשם נלחם בנאצים ונפצע ולאחר מכן כמעט ומת מרעב במחנה שבויים, בו שהה כאסיר מלחמה. כמו כן, עורך הדין ציין כי הגרמנים שפיקדו על המחנות הבם דמיאניוק היה כביכול שירת כשומר זוכו בעבר בבתי דין בגרמניה, ועל כן לא ייתכן שהוא יורשע.

התביעה דרשה את הרשעתו של דמיאניוק והטלת עונש מאסר של שש שנים עליו, בעוד בוש הפציר בבית המשפט לזכות את הנאשם לחלוטין ולשחררו מידית.

במהלך המשפט כולו הנאשם שמר על שתיקה בכיסא הגלגלים שלו כמשקפי שמש כהים על עיניו. הדיונים במשפט, שנערכו במשך 100 ימים שלמים, נדחו מספר פעמים במהלכו בשל בריאותו הלקויה של הנאשם בן ה-91 ותלונותיו על כאבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully