וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: 18 אזרחים נהרגו מירי טנקים וקליעים

צבא סוריה מפעיל את מלוא נחת זרועו נגד האזרחים - שמשלמים מחיר גבוה: 11 נהרגו מפגזי טנקים בדרעא, ו-2 נוספים מירי. מוקדם יותר דווח על חמישה הרוגים לפחות בפעילות הצבא בחומס

המהומות בסוריה מוסיפות לגבות מחיר דמים גבוה מהמפגינים: 13 בני אדם נהרגו מהפגזת טנקים וירי של כוחות הביטחון בדרום סוריה. כך דיווח הערב (רביעי) ארגון זכויות אדם במדינה. לפי הדיווח, טנקים הפגיזו ארבעה בתים בעיר חרה, וכתוצאה מכך נהרגו 11 בני אדם. כמו כן, אחות בבית חולים וילד נהרגו מירי של כוחות הביטחון בעיר. לפי דיווח של סוכנות הידיעות הרשמית במדינה, גם בקרב כוחות הביטחון נגבו קרבנות: שני חיילים סורים נהרגו בעימותים עם המפגינים בדרעא ובחומס, וחמישה נוספים נפצעו, כך לפי הדיווח.

מוקדם יותר דווח על חמישה הרוגים בפעילות צבאית בעיר חומס. לדברי פעיל זכויות אדם במדינה, "בית החולים הלאומי קיבל לידיו לפחות 5 גופות, לאחר שטנקים הפגזיו בשכונת באב אל-עמרו משעות הבוקר". לפי הדיווחים, במשך כשעתיים, החל בחמש לפנות בוקר, נשמעה אש כבדה בעיר, שלאחר מכן הפכה לספורדית. "העיר רועדת מרעש ההפגזות וירי המקלעים", אמר לסוכנות הידיעות רויטרס נג'אטי טיארה, פעיל זכויות אדם בעיר.

המבצע הצבאי בחומס, אחת הערים הגדולות בסוריה, נמשך מתחילת השבוע. הרשויות הסוריות ממשיכות לטעון כי הפשיטה נועדה לבער מהעיר "גורמי טרור" ולהחרים נשק ותחמושת המוחזקים באופן לא חוקי, אולם ככל שחולף הזמן, דולפים לאינטרנט עוד ועוד סרטונים המתעדים את הנעשה בעיר, מהם עולה חשש לטבח נרחב. באחד מהם, שלא ברור מתי צולם, נראות גופות של מפגינים שנורו בידי כוחות הביטחון מוטלות ברחוב, שותתות דם.

אונר"א השעתה הסיוע לפליטים בסוריה

הקהילה הבינלאומית מוסיפה להגיב לפעילות המשטר הסורי, גם אם באיטיות. אונר"א, סוכנות האו"ם המטפלת בפליטים פלסטיניים, הודיעה היום כי היא משעה את רוב פעילותה בשטחה של סוריה, עקב המהומות האלימות בה. הארגון הודיע על הפסקת מתן שירותי החינוך, הבריאות והרווחה לכ-50,000 פליטים במחנות פליטים הנמצאים בשניים ממוקדי המהומות העיקריים - מחנה של 27,000 פליטים בעיר דרעא שבדרום המדינה, ומחנה של 22,000 פליטים נוספים בעיר חומס שבצפונה.

בסביבת הנשיא אסד מנסים לשדר אופטימיות. אמש אמרה יועצתו של הנשיא, בת'ינה שעבאן, כי "נראה כי עיקר הסכנה למשטר מאחורינו". בראיון לעיתון "ניו יורק טיימס" האמריקאי, הוסיפה שעבאן כי היא "מקווה שאנו עדים לסופו של הסיפור". במקביל לדבריה של היועצת הבכירה, גם כמה ממנהיגי המחאה נגד משטר אסד הודו בראיונות שהעניקו לסוכנות הידיעות רויטרס, כי הם הולכים ומאבדים תקווה כי יצליחו להדיח את הנשיא מתפקידו, בשל עוצמת הדיכוי האלים.

מזה כמעט חודשיים מתמודד נשיא סוריה עם הפגנות המוניות נגד משטרו בכל רחבי המדינה. משטרו הגיב באלימות קשה נגד המתפרעים, שכללה שימוש בכוחות צבא, לרבות כוחות שריון. לטענת ארגוני זכויות אדם, העומדים בראש ההפגנות, כ-650 אזרחים נהרגו וכאלפים נוספים נעצרו במהלכן. בשיאן של ההפגנות הבטיח אסד רפורמה חוקתית, שתבטל את חוקי החירום התקפים במדינה מאז מהפכת הקצינים ב-1963, לה היה שותף אביו של אסד, חאפז. עם זאת, ניסיונות הפשרה של אסד לא הצליחו – ובהתאם אסד רק החריף את פעילותו האלימה נגד אזרחיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully