וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: עלייה מובהקת במקרי האלימות בעשור האחרון

אריאל נוי

11.5.2011 / 15:43

מדו"ח של משרד הבריאות עולה כי אחד מכל 11 ישראלים יתאשפז בביה"ח בשל פציעה בתאונת דרכים. עוד עולה מהנתונים כי חלה עלייה בקרב הנפגעים מאלימות, אך חלה ירידה בתמותה הכללית

משרד הבריאות מפרסם היום (רביעי) לראשונה דו"ח הסוקר את מדדי הסיכון לאשפוז בעקבות חבלה וטראומה. לפי הנתונים, שנאספו בעשור האחרון, עולה כי אחד מכל שלושה אנשים בישראל יתאשפז בבית חולים במהלך חייו בעקבות פציעה, וכי אחד מכל 11 בני אדם יתאשפז בשל פציעה שנגרמה בעקבות תאונת דרכים.

לפי הדו"ח, לאורך השנים 2009-2000 הייתה קיימת מגמה מובהקת של עלייה באחוז הפצועים שנפצעו באורח קשה ואנוש מסך כל הפצועים שאושפזו במרכזי הטראומה בישראל. עלייה זו, לפי הדו"ח, בלטה במיוחד בקרב נפגעי אלימות ונפילות.

עוד עולה מהדו"ח, כי לגברים יש סיכון גדול פי שניים להיפגע בתאונות דרכים, וכי החל מגיל 65 - וככל שעולה הגיל - מתגבר באופן משמעותי שיעור האשפוזים של כלל החולים, בדרך כלל בשל נפילות. שיעור המאושפזים מגיל 80 ומעלה, לעומת זאת, עולה גם בשל מעורבותם בתאונות דרכים, ובמחצית במקרים אלה מעורבים קשישים שנפגעו כהולכי רגל. גם לצעירים בגיל 29-15 סיכוי גבוה יחסית להתאשפז עקב היפגעות בתאונת דרכים, אך גם בשל מעורבותם במקרי אלימות.

שנות ה"שיא" בפצועים: 2002 ו-2006

בנוסף, הדו"ח העלה, גם כי החל משנת 2005 חלה עלייה מובהקת באחוז הפצועים מנשק חם, לעומת פצועים שנפגעו משימוש בכלי נשק אחרים. גם אחוז הפצועים באורח קשה ואנוש מקרב נפגעי הדקירות עלה כמעט פי שניים בעשור האחרון.

נתון נוסף מצביע כי בעשור האחרון נפצעו 3,786 בני אדם בפעולות טרור ומלחמה. שנת 2002 הייתה שנת ה"שיא" מבחינת היקף הפצועים, עם 915 מאושפזים. גם שנת 2006, בה התחוללה מלחמת לבנון השנייה, הסתמנה כשנת "שיא" נוספת: בשנה זו הגיעו 800 פצועים לבתי החולים.

ואיפה אנחנו בעולם? לפי נתוני הארגון הבינלאומי לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי של המדינות המפותחות (OECD), קיימת ירידה בתמותה מתאונות דרכים בכל המדינות שבארגון בעשור האחרון. בישראל, למשל, ירדה התמותה ב-31%, והיא נמצאת במקום ה-11 מתוך 22 מדינות בסולם זה.


לפנייה לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully