וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליצמן: תעריף יום אשפוז סיעודי - עוול מתמשך

אריאל נוי

17.2.2011 / 12:12

סגן שר הבריאות הרב ליצמן הבטיח לפעול לשינוי תעריף יום אשפוז סיעודי שלדבריו "פוגע באלפי קשישים". הבטיח גם להעביר תקציב גדול לשיפוץ בתי האבות

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן אמר היום (חמישי) כי התעריף הקיים ליום אשפוז סיעודי הינו "עוול מתמשך הפוגע באוכלוסייה החלשה ביותר במדינת ישראל". ליצמן הוסיף כי בפגישתו עם נציגי משרד האוצר בעוד כשבועיים הוא יפעל לתיקון התעריף. הדברים נאמרו בועידה השנתית של א.ב.א (אגוד בתי אבות ודיור המוגן בישראל) שמתקיים השבוע.

"תחום האשפוז הסיעודי יהיה חלק מסל הבריאות, חד משמעית", אמר ליצמן שהבטיח כי הוא יעמוד על כך שתעריף יום האשפוז ותנאי האשפוז הסיעודי לא יקבעו על ידי קופות החולים, שהן הגורם המבטח, אלא על ידי משרד הבריאות. "תנו לי להיות הנציג שלכם" אמר סגן השר שהבטיח לייצג את אגוד בתי אבות ואת דרישתם הנחרצת להעלאת התעריף ליום אשפוז סיעודי.

ליצמן יבקש עובדים זרים למחלקות סיעודיות

בנוסף, הפתיע ליצמן כשהודיע כי עד שנת 2012 עומד משרד הבריאות להעמיד תקציב גדול במיוחד למטרת שיפוץ ובנייה של בתי אבות. כמו כן הוא ציין כי הוא יפנה למשרד התמ"ת בבקשה להקצאת תקנים לעובדים זרים למחלקות הסיעודיות. במצב הקיים כיום, בעוד שבטיפול פרטי ישנו מטפל אחד עבור כל חולה, הרי שבמחלקות הסיעודיות ישנם כ-20,000 דיירים בלי אף תקן לעובד זר. אגוד בתי האבות ביקש, כי ייקבעו תקנים אשר יובילו למצב שבו על כמות כזו של דיירים יהיו כ-2,000 עובדים זרים.

יו"ר א.ב.א, רוני עוזרי, אמר בתגובה כי "לראשונה מודה המשרד שהמצב הקיים לא יכול להימשך. שמחנו לשמוע מסגן השר כי משרד הבריאות הוא זה שיקבע את תעריף יום האשפוז, תוך שקיפות מלאה עד רמת תלושי השכר של בסיס הנתונים מהם הוא ייגזר. אנו מקווים כי סגן השר יעמוד איתן אל מול משרדי האוצר ויוביל לשינוי אמיתי בענף האשפוז הסיעודי. בשלוש השנים האחרונות אנו טוענים בעקביות כי התעריף נקבע באופן שרירותי, ללא לשקיפות וללא הצגה של הנתונים על בסיסם הוא הוחלט. זאת בעוד שדו"חות של מומחים וכלכלנים מובילים הראו שהתעריף המינימלי צריך להיות גבוה ב- 25%".

האשפוז הסיעודי הציבורי כולל 70% משוק האשפוז הסיעודי, הוא מיועד לקשישים שאינם יכולים לדאוג לעצמם והוא במימון של המדינה. לפני שלוש שנים החליטו משרדי הבריאות והאוצר לצאת למכרז ארצי לרכישת שירותי אשפוז, בהם נאלצו המוסדות להתחייב לתעריף יום אשפוז שהוגדר להם על ידי המדינה. תעריף זה היה נמוך משמעותית מהתעריפים שהיו קיימים קודם לכן. בשנים האחרונות קראו גורמים מקצועיים להקמת ועדה ציבורית שתקבע את תעריף יום האשפוז, כך שתבטיח את בריאות ואיכות חייהם של הקשישים המאושפזים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully