וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וואלה! מדווחת על תוצאותיה הכספיות לתחילת 2011

הכנסותיה של קבוצת וואלה! ברבעון הראשון של 2011 עלו ב-22% לעומת הרבעון המקביל של שנה שעברה. במקביל הודיעה החברה על רכישת טיפו, Vgames ו-zahav.ru

קבוצת וואלה!, המפעילה את פורטל האינטרנט המוביל בישראל, את אתר המסחר האלקטרוני המוביל בישראל וואלה! שופס ואת אתר הלוחות המוביל בישראל יד2, מפרסמת היום (רביעי) את תוצאותיה הכספיות לתקופה שהסתיימה ב-31 במרץ, 2011:

הכנסות קבוצת וואלה! ברבעון הראשון לשנת 2011, הסתכמו בכ-49.3 מיליון שקל לעומת כ-40.4 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2010 - גידול של כ-22%. הרבעון האחרון אופיין בהמשך עלייה ברייטינג של אתר וואלה! ובמשך הזמן שהגולשים מבלים בו, זאת למרות התגברות התחרות, הן מצד שחקנים גלובליים והן מצד שחקנים מקומיים. הביצועים של וואלה! ברבעון התבססו על גידול במקורות ההכנסה העיקריים של הקבוצה שממשיכה להוביל את שוק האינטרנט בישראל בתחום הפרסום המקוון על אפיקיו השונים, כולל תחום הלוחות, ובתחום הסחר והתיירות.

הרווח הגולמי הסתכם בכ-23.8 מיליון שקל לעומת כ-20.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - גידול של כ-18%; הרווח התפעולי ברבעון הסתכם בכ-2 מיליון שקל לעומת 6.2 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2010 – קיטון של כ-68%; הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ-322 אלף שקל לעומת כ-4.8 מיליון שקל ברבעון המקביל - קיטון של 93%.

ה- EBITDA הסתכם בכ-6.7 מיליון שקל לעומת כ-8.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד – קיטון של 19%. הירידה ברווחיות הקבוצה הושפעה מהפחתת עודפי עלות בגין רכישות שבוצעו וכן מהגדלת הוצאותיה של החברה המופנות להשקעות בתחומי הליבה ליצירת מנועי צמיחה בטווח הקצר והארוך ומגידול בהוצאות שיווק ופרסום של חברות בקבוצה שהשיקו מוצרים ושירותים חדשים.

החברה מדווחת על שיא של צבר הזמנות (במונחי נטו לאחר קיזוז עמלות) – 65.8 מיליון שקל נכון ל-31 למרץ 2011, שיוכרו ברובן כהכנסות במהלך 2011. צבר ההזמנות מהווה גידול של כ-117% בהשוואה לצבר של 30.3 מיליון שקל נכון ליום 31 במרץ 2010. צבר ההזמנות של החברה במגמת עליה ב-3 השנים האחרונות, הנובעת בעיקרה מגידול בהיקף עסקות הפרסום השנתיות של החברה, דבר המבטא את האמון של מפרסמים ומשרדי פרסום בחברה וביעילות הפרסום באתר. בנוסף, תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון הראשון הסתכם בכ-6.7 מיליון שקל. ההון העצמי של וואלה! לסוף 2010 הינו כ-105 מיליון שקל המהווים כ-32% מסך נכסי החברה.

וואלה! רכשה את טיפו, Vgames ו-zahav.ru

בתוך כך מודיעה היום קבוצת וואלה! על השלמת רכישתם של 3 אתרים מקבוצת אינטרנט זהב: פורטל האינטרנט לדוברי השפה הרוסית zahav.ru, פורטל הילדים טיפו ואתר המשחקים Vgames. רכישת אתרי האינטרנט נועדה להמשיך ולשמר את הרייטינג של אתרי הקבוצה ואת מובילות הפורטל תוך פנייה לקהלי יעד חדשים, ועולה בקנה אחד עם מטרת החברה ליצור תמהיל מגוון של מוצרים ושירותים לגולשים.

מנכ"ל וואלה! אילן ישועה אמר כי "וואלה! ממשיכה לצמוח ומבססת את מעמדה כאתר הישראלי מספר 1. החברה נהנית כיום ממגוון רחב של תחומי פעילות ומקורות הכנסה תוך הגדלה משמעותית של צבר הזמנות הפרסום. מנועי הצמיחה העיקריים: בתחום הפרסום – לוחות באמצעות יד2, וכן פרסום בווידאו; בתחום הסחר – תיירות באמצעות וואלה! טורס ורכישת קופונים באמצעות אתר הדיל היומי של וואלה! שופס. החברה ממשיכה להשקיע בבנייה ופיתוח של מנועי צמיחה, הן בתחום הפרסום והן בתחום הסחר האלקטרוני, ובמקביל מגדילה את השקעותיה במוצר". ישועה הוסיף כי "בשנה האחרונה בוצע גידול משמעותי בהוצאות הפיתוח של הקבוצה במטרה להבטיח את שימור הרייטינג המוביל ואת יכולת המוניטיזציה והתרגום של רייטינג זה להכנסות. חלק מההשקעות המאסיביות של החברה כבר נושאות פרי, כדוגמת רכישת יד2, אחת החברות הצומחות והרווחיות ביותר באינטרנט הישראלי, המחזקת את קבוצת וואלה! ברייטינג, בגיוון המוצרים לגולשים ולמפרסמים, ובתוצאותיה הכספיות".

סמנכ"ל הכספים של וואלה! גיל בנימיני אמר כי "תוצאות הרבעון האחרון מבטאות את המשך הצמיחה של וואלה! בשני מגזרי הפעילות שלה, לצד השקעה בהעלאת הרייטינג, בפיתוח מוצרים, ובהטמעת מערכות טכנולוגיות. צבר ההזמנות של החברה הגיע לרמת שיא והוא מהווה בסיס איתן להכנסות החברה בעתיד".

בתקופה האחרונה השיקה קבוצת וואלה! בהצלחה שורה של מוצרים ושירותים הנותנים מענה לכלל אוכלוסיית הגולשים: בין היתר, הושק אתר האירועים וואלה! מזל טוב המציע מגוון כלים חכמים לניהול אירועי שמחות בכלל וחתונות בפרט, מדריך הסרטים של הפורטל הושק מחדש בגרסה משופרת והוסף סרגל אפליקציות בתיבות המייל של האתר המעשיר את שירות המייל הפופולרי של וואלה!. בנוסף, השיקה השבוע החברה גרסה חדשה ועדכנית לדף הבית של וואלה! החושפת פריסת תוכן רחבה לצד עושר של כלים ומדריכים המסופקים ע"י וואלה! וחברות הבת. עמוד הבית שהושק כולל את מנוע החיפוש של גוגל.

ישועה התייחס למהלך ואמר כי "מהלך השקת עמוד הבית החדש עונה על ההתפתחויות המשמעותיות שחלו באינטרנט בשנים האחרונות ומלווה בקמפיין שיווקי. לשמחתנו, גרסתו החדשה של דף הבית הפופולרי של וואלה!, אליו מגיעים כ-5 מיליון גולשים מדי חודש, התקבלה בחיוב הן ע"י גולשים והן ע"י המפרסמים ומשרדי הפרסום".

במסגרת ההתמקדות בתחום הצומח של תכני וידיאו ולאור הצלחת שיתופי הפעולה עם ספקי התוכן השונים, חתמה וואלה! על הסכם שיתוף פעולה עם ערוץ 10 להפקת תוכנית ריאליטי מקורית וחדשה. במסגרת העסקה, תקבל וואלה! בלעדיות על השידור באינטרנט ובסלולר, ובמרכזו השידור החי והרציף מתוך אולפני התוכנית. יש לציין כי ברבעון האחרון החלה וואלה! להפעיל את מערכת הגשת הפרסום החדשה שרכשה, המשפרת את ניהול מלאי מוצרי הפרסום בווידאו באתר, ומאפשרת אופטימיזציה מרבית שלהם.

עפ"י 3 מערכות מדידה בלתי תלויות - וואלה! הוא האתר הישראלי הפופולרי ביותר: סקר TIM המדרג את אחוזי החשיפה השבועית לאתרי אינטרנט נבחרים בישראל קובע כי וואלה! הוא האתר הישראלי מספר 1 בדירוג האתרים בישראל,comScore מצביע על כך שוואלה! הוא האתר הישראלי הראשון בכל הפרמטרים המובילים ועפ"י Google trends – בכל יום יש בוואלה! יותר גולשים מבכל אתר ישראלי אחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully