וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים נמלטו מרומא בגלל שמועה שתיחרב ברעש

לפי טענה שנפוצה באינטרנט, סייסמולוג חזה כי בירת איטליה תיחרב ב-11 במאי 2011. בקרן המנהלת את עזבונו הכחישו, אך לא הצליחו למנוע את הפאניקה: עלייה של 18% בביקוש לחופשות היום

רומא לא נבנתה ביום - אך האם היא תיחרב ביום? כך לפחות מאמינים אלפים מתושביה של בירת איטליה, שהחליטו לקחת חופש מעבודתם ולצאת מהעיר, לנוכח גל שמועות שהתפשט עקב תחזית של סייסמולוג מלפני יותר מ-30 שנה, לפיה רעידת אדמה חזקה תחריב היום (רביעי) את עיר הנצח.

גל השמועות והחששות שנפוץ כבר חודשים ברשת מבוסס על ניתוח כתביו של הסייסמולוג רפאל בנדנדי, שמת ב-1979, לא לפני שחישב - לטענת כמה חוקרים שבחנו את כתביו - כי רעידת אדמה רבת עוצמה תכה ברומא ב-11 במאי 2011. את הקביעה הזו ביסס, כך נטען, על תיאוריה לפיה הפעילות הסייסמית של לוחות כדור הארץ נגרמת על ידי תנועת כוכבי הלכת - תיאוריה שלטענתו, באמצעותה הצליח לחזות את רעידת האדמה שפגעה ברומא ב-1923, בה נהרגו כ-1,000 בני אדם.

יש לציין כי בקרן המדעית המופקדת על עזבונו של בנדנדי הבהירו בתוקף, כבר לפני חודשיים, כי בכתביו לא נמצאה כל נבואת זעם. "אני יכול לומר בביטחון מוחלט כי במסמכים אין כל תחזית לרעידת אדמה ברומא ב-11 במאי 2011", אמרה נשיאת הקרן, פאולה לגוריו. "מדובר במיתוס אורבני". על כך יש להוסיף את העמדה התקיפה של הממסד הגיאולוגי, לפיה לא ניתן לחזות רעידות אדמה, לפחות באמצעים העומדים לרשות המדע כיום.

אבל כל זה עדיין לא מנע את הפאניקה שפשתה בקרבם של לא מעט מתושבי העיר, שהעדיפו "ללכת על בטוח". לפי דיווחי התקשורת האיטלקית, מספר העובדים בעיריית רומא שלקחו חופש היום גבוה ב-18% מיום רגיל. גם במשטרה העירונית דיווחו על בהלה בציבור, ועל התגברות דרמטית בשיחות החירום למוקד - עד שהוחלט לפתוח "קו חם" מיוחד רק לצורך הרגעת הרוחות.

"אני מתכוון לומר לבוס שיש לי תור אצל רופא ולקחת יום חופש", אמר בתחילת השבוע לרויטרס פביו מנגרלי, ברמן תושב העיר. "אם אני הולך למות, לפחות שזה יהיה עם אשתי והילדים". אחרים היו מעט יותר סקפטיים. "הכל די טיפשי", אמר תושב העיר אגוסטו קוסטה. "אבל אם בכל זאת זה יקרה - גם זה יהיה לטובה. הרעש יעשה פה קצת סדר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully