וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברה גרמנית לא תבנה הרכבת לירושלים: "בגלל הכיבוש"

"דויטש באן", חברת הרכבות הלאומית של גרמניה, הודיעה כי היא פורשת מהשתתפות בפרויקט בניית הקו המהיר מתל אביב לירושלים. ההחלטה התקבלה משום שהקו יבנה בחלקו מעבר לקו הירוק

חברת הרכבות הגרמנית הלאומית, "דויטש באן" הודיעה היום (שני) כי היא לא תשתתף יותר בפרוייקט בניית הרכבת המהירה מתל אביב לירושלים. בהודעה, שפורסמה בעיתון הגרמני "דר-שפיגל" נמסר, כי הסיבה לעזיבת הפרוייקט היא שמסלול הרכבת עובר מעבר לגבולות הקו הירוק, אך זו מיועדת לאזרחי ישראל בלבד.

הודעת החברה פורסמה לאחר שנוהל מולה קמפיין משותף בנושא על ידי גורמים גרמנים, פלסטינים וישראלים כשביניהם "קואליציית נשים לשלום" הישראלית, שסייעה בתחקיר לקמפיין. הגורמים קראו לחברה לפרוש ממעורבות בבנית קו הרכבת, שכן לטענתם, מסלולו מהווה הפרה של החוק הבינלאומי.

החברה הגרמנית "דויטש באן" ייעצה לחברת רכבת ישראל בנושא החישמול - חיבור המסילה לחשמל שיניע את הרכבת המהירה, שתגיע ב-28 דקות, מתל אביב לירושלים. על פי ה"דר-שפיגל", שר התחבורה של גרמניה, פיטר רמזאוור, אמר למנכ"ל "דויטש באן" כי הפרויקט "בעייתי" וכי הוא מפר את החוק הבינלאומי.

מחברת רכבת ישראל נמסר בתגובה לכתבה כי "חברת 'דויטש באן' אחראית לחלק קטן מאוד מתכנון הפרויקט ואנחנו ניקח מישהו אחר שיחליף אותם".

התקציב גדל, מועד הסיום נדחה

פרויקט בניית קו המהיר מתל אביב לירושלים הוא פרויקט רצוף תקלות ועיכובים. הפרויקט החל ב-2001. למרות העשור שחלף, הושלמו עד כה בפרוייקט רק הקטעים שבין תל אביב למודיעין, ומשם ללטרון. כמו כן, שורת ליקויים ניהוליים הביאה בעשור האחרון לדחיית מועד השלמת הפרוייקט מ-2008 - ל-2017. זאת, כאשר תקציבו הוכפל מאומדנים ראשוניים של 3.2 מיליארד שקלים לעלות משוערת של 6.8 מיליארד שקלים כיום.

כמו כן, בינואר השנה ניצלו חיי כמה פועלים באתר עבודה מערבית לירושלים, לאחר שאחת המנהרות לאורך מסלול הרכבת התמוטטה. כמו כן, דווח כי בכוונת רכבת ישראל להחליף בפעם השנייה את מנהל הפרוייקט. בנוסף, שתיים מחברות הפיקוח הגדולות במשק עזבו בזעם את ליווי הפרוייקט, בשל עימותים נמשכים סביב ניהולו. ברקע מרחפת מעל ראשה של הרכבת תביעה בסך חצי מיליארד שקלים שהגיש נגדה אחד הקבלנים בפרוייקט, לאחר שהרכבת הכריזה עליו כעל זוכה במכרז לביצוע קטע מהפרוייקט, עוד לפני שאישרה את התוכניות לביצועו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully