וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב לפקיסטן: תנו לחקור את נשות בן לאדן

היועץ לביטחון לאומי טום דונילון אמר כי ארה"ב מעוניינת לחקור את 3 הנשים שהיו במחבוא. בכיר בממשל: "הן יודעות בדיוק מי עזר להסתירו במשך השנים". אובמה: "הפקיסטנים צריכים לחקור"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

ארצות הברית דורשת מפקיסטן להעביר לידיה את שלוש נשותיו של אוסמה בן לאדן, מנהיג אל-קאעדה שחוסל לפני שבוע על ידי כוח קומנדו אמריקאי בשטחה של פקיסטן, לצורך חקירה. כך אמר הלילה (שני) היועץ לביטחון לאומי של הממשל בוושינגטון, טום דונילון - והוסיף עוד נדבך למתח ההולך ומתעצם בין ארה"ב לפקיסטן, על רקע המבצע ביום ראשון שעבר בעיר אבוטאבד, שנעשה ללא תיאום עם מנגנוני הביטחון המקומיים, בין היתר על רקע החששות האמריקאיים כי יש בקרבם גורמים שלא ניתן לסמוך עליהם.

הן דונילון, בראיונות לתוכנית "מצב האומה" ברשת CNN ולתוכנית "פגוש את העיתונות" ברשת NBC, והן הנשיא ברק אובמה, בראיון שהעניק במקביל לתוכנית "60 דקות" של רשת CBS, נזהרו הלילה שלא להאשים באופן ישיר את צמרת הממשל הפקיסטנית בהעלמת עין מהימצאותו של בן לאדן בשטח המדינה בשנים האחרונות - האשמות שכבר הופיעו באופן כמעט גלוי בדבריהם של גורמים זוטרים יותר בממשל. שניהם גם הקפידו להדגיש כי הם עדיין רואים בפקיסטן הגרעינית שותף מרכזי במלחמה הגלובלית בטרור, חרף יציבותה המתערערת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דונילון לצד אובמה בחדר המצב בבית הלבן, בליל חיסולו של בן לאדן/מערכת וואלה!, צילום מסך

ובכל זאת, אובמה רמז למחדל פקיסטני כשאמר כי בן לאדן נהנה ככל הנראה מסיוע בזמן שהותו במחבואו באבוטאבד, אך טבעו של הסיוע עדיין לא התברר. "אנחנו חושבים שהייתה חייבת להיות לו רשת תמיכה כלשהי, אך לא יודעים מי או מה נכלל ברשת הזאת", אמר הנשיא בראיון. עוד הוסיף כי "בן לאדן קיבל את מה שהגיע לו", וכי מי שתוהה אם ארה"ב הייתה צריכה להרוג אותו "צריך לעבור בדיקה".

"בדיוק כמו פרשת חאן"

דונילון התייחס למאגר המידע שנמצא במחבואו של בן לאדן - מחשבים, כוננים, דיסקים וחומר מודפס - ואמר כי הוא "גדול דיו כדי למלא ספריית קולג' קטנה", ברומזו כי ייתכן שמאגר זה יספק בסופו של דבר את העדות המפלילה לגבי הגורמים הפקיסטניים שסייעו לבן לאדן להסתתר. "ביקשנו מהפקיסטנים גישה לקבל גישה לשלוש הנשים שחיו עם בן לאדן במתחם ונמצאות כעת בידיהם", אמר דונילון, "כמו גם לחומרים נוספים שהיו במתחם ונלקחו על ידם".

שלא מול המצלמות, האמריקאים הרבה פחות זהירים. "הניחוש שלנו הוא ששלוש הנשים שהיו עם בן לאדן בבית ידעו בדיוק מי מחזיק אוו בחיים לאורך כל השנים", אמר גורם בכיר בממשל ל"ניו יורק טיימס" בעקבות דברי דונילון. "זה ממש אותו סיפור כמו פרשת חאן", הוסיף, בהתייחסו ל"אבי תוכנית הגרעין הפקיסטנית" עבד אל-קאדר חאן, שב-2003 נחשף כי מכר בחשאי טכנולוגיה גרעינית לצפון קוריאה, אירן ולוב. אז דרש ממשל בוש מהפקיסטנים לאפשר לאנשיו לחקור את חאן, אולם הם השיבו בסירוב - ככל הנראה מחשש שחאן יגלה עד כמה היו השלטונות באיסלמאבד מעורבים במזימה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מאגר המידע שנמצא בבית המסתור "יכול למלא ספריית קולג' קטנה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"איננו יודעים אם ברשת התמיכה של בן לאדן היו חברים אנשים מתוך הממשל הפקיסטני", סיכם אובמה את הנושא, "אולם זה ללא ספק נושא שאנחנו צריכים לחקור, ואף חשוב מכך - הפקיסטנים צריכים לחקור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully