וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ בהר הרצל: "בזכות הנופלים הובטח קיומנו"

לאחר הישמע הצפירה בשעה 11:00 נפתחו ברחבי הארץ, טקסים לציון יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה. ראש הממשלה נתניהו: "בזכות יקירנו שנפלו נזקפה קומתנו"

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

ישראל מתייחדת עם הנופלים: היום (שני) בשעה 11:00 נפתחו ברחבי הארץ הטקסים הממלכתיים לציון יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה. בהר הרצל בירושלים נערך הטקס הממלכתי במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה שמעון פרס, וטקסים נוספים מתקיימים ב-43 בתי עלמין צבאיים. כמו כן, נערך טקס סמוך לאנדרטה לחללים הבדואים בצומת המוביל שבצפון, כאשר בכולם משתתפים נציגי ציבור – שרים וחברי כנסת.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נשא דברים בטקס ואמר לנוכחים שכאח שכול, הוא מכיר היטב את כאב המשפחות. "ביכולתי להעריך היטב את המחיר שנגבה מהמשפחות השכולות, אני חלק מכם. אני יודע מה גדול הכאב, אני מכיר על בשרי את תחושת הגדיעה של אבר מגופנו".

ראש הממשלה הוסיף ואמר למשפחות כי "האומה כולה מלווה אתכם, נגזר עליכם לצעוד לבד עם הכאב ועם החלל שנפער בחייכם במחשכי הליל ובבוקרו של יום ודווקא בימי שמחה ורון מבליח לפתע הזיכרון ומפלח באכזריות את לבנו. איך ננוחם כשנפשנו פצועה? ובכל זאת, החיים הם נהר סואן ורב עוצמה והוא סוחף אותנו במורד הזרם ואנו מוצאים נחמה בשטף החיים. בזכות יקירנו שנפלו נזקפה קומתנו בזכות קורבנם הובטח קיומנו".

מוקדם יותר היום התקיים טקס הזיכרון לחללי משטרת ישראל ברחבת האנדרטה לזכרם של החללים בהר הרצל. הטקס התקיים במעמד מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו ובהשתתפות בני המשפחות השכולות, חברי סגל הפיקוד הבכיר, מפקדי המרחבים והחטיבות. דנינו אמר בטקס כי "מאז הקמתה, שכלה משטרת ישראל 1,268 שוטרים, לוחמים ומתנדבים. פניהם ושמותיהם מייצגים את כל מגזריה וחלקיה של החברה הישראלית. תפקידיהם ודרגותיהם מייצגים את מגוון תפקידיה של משטרת ישראל. עלינו לבנות ולטפח יחד משטרה שתהיה לגאון ולתפארת לא רק לשוטריה אלא לחברה ולמדינה כולה".

במקביל ליתר הטקסים, נערך ברחבת המוסדות הלאומיים בירושלים טקס לזכרם של היהודים שנרצחו בפעולות טרור ובאירועי אנטישמיות במקומות שונים בעולם. יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי, אמר כי "כפי שאנו נוכחים שוב ושוב, לאנטישמיות ולטרור אין גבולות ולכן אויבינו מתקיפים אותנו לא רק בתל אביב ובירושלים אלא גם בארגנטינה, בצרפת ובמומביי. אנו משיבים להם מלחמה לא רק בכוחו האדיר של צה"ל, אלא גם על ידי ההזדהות החזקה של העם היהודי כולו עם מדינת ישראל, הזדהות אשר גם לה אין גבולות". על פי נתוני הסוכנות היהודית, מאז קום מדינת ישראל, נרצחו בפעולות איבה ברחבי העולם כ- 200 יהודים.

יושב ראש הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, נשא אף הוא דברים בפני משפחות שכולות בטקס אזכרה לנופלים שהתקיים בחלקת חללי הרובע היהודי בהר הזיתים. ריבלין אמר כי "גיבורי מערכות תקומת ישראל הקבורים בחלקה הזו, הם בנים לדורות שבאו לחיות בירושלים, שהאמינו שירושלים היא לא רק סמל לעבר אלא גם לעתיד; היא לא רק מקום שמתים בו היא בעיקר מקום שחיים בו. מי שרגליו לא הילכו בין מערות הקבורה ומצבות האבן של בית החיים הזה, לא יבין לעולם מהי ירושלים וכמה עמוקים הם שורשיה, שורשינו. זרים יעזו לדבר על 'בעיית ירושלים', אבל עבורנו ירושלים היא הפתרון".

טקס פתיחת אירועי יום הזיכרון בגבעת התחמושת בהשתתפות ראש הממשלה, יו"ר הכנסת והרב הראשי לישראל ומנכ"ל משרד הביטחון, אפריל 2011\. עומר מירון
"זרים יעזו לדבר על 'בעיית ירושלים', אבל עבורנו ירושלים היא הפתרון"/עומר מירון

אירועי יום הזיכרון נפתחו אמש בצפירה בת דקה שנשמעה בכל רחבי המדינה. בטקס הדלקת נר הזיכרון שהתקיים ברחבת הכותל המערבי, אמר הנשיא פרס, כי מדינת ישראל מאז ומתמיד הייתה שוחרת שלום: "לא חיפשנו מלחמות. הן נכפו עלינו. אבל משהותקפנו, לא ניתנה לנו רשות להפסיד אפילו אחת מהן. ומשניצחנו חזרנו לשחר שלום, לא נוותר על הסיכוי לשלום אמיתי".

מניין הנופלים עומד השנה על 22,867 חללי צה"ל ומערכת הביטחון. בשעות הצהריים יתקיים בהר הרצל טקס הזיכרון הממלכתי ל-2,443 חללי פעולות האיבה. אירועים יום הזיכרון יסתיימו ב-20:00 בערב, בטקס הדלקת המשואות המסורתי בהר הרצל, המציין את כניסת יום העצמאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully