וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משעל: "דרושה התנגדות חמושה, כובש נסוג רק בכוח"

ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל אמר בראיון כי יפעל לשכנע את פתח לאמץ את גישת חמאס, לפיה יש לאלץ את ישראל לסיים את הכיבוש. "אף כובש לא נסוג מרצונו, הוא נסוג רק תחת לחץ"

ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, קרא אמש (ראשון) לעולם להפעיל לחץ על ישראל כך שתכיר בפלסטינים, ולא להיפך. "חייבים ללחוץ על ישראל. היא כובש שלא יסתלק בדרכי דיאלוג או שכנוע", אמר משעל, והוסיף כי מצרים הצליחה להביא את ישראל לחתום על הסכם שלום רק לאחר מלחמת יום כיפור.

בראיון לסוכנות רויטרס אמר משעל כי "מה שדרוש היום הוא לקיים התנגדות בכל הצורות: חמושה ועממית". הוא הוסיף כי ינסה לשכנע את פתח לאמץ את גישת חמאס, לפיה יש לאלץ את ישראל לסיים את הכיבוש בכוח. "אף כובש בעולם לא נסוג מרצונו. הוא נסוג רק תחת לחץ והפעלת כוח".

כשנשאל אם חמאס יהיה מוכן להכיר בישראל במסגרת הסכם הקבע, ענה משעל כי סוגיית ההכרה בישראל תוכל להיפתר רק לאחר שתקום מדינה פלסטינית בגדה וברצועה. "קודם, הרשו לפלסטינים לחיות באדמתם בחופשיות, להקים את מדינתם. אחר כך אפשר יהיה לשאול את העם הפלסטיני ואת מנהיגיו על עמדתם כלפי ישראל".

ראש הלשכה המדינית של חמאס אף הפציר בארה"ב ואירופה לתמוך בהסכם הפיוס הפלסטיני בין פתח לחמאס. "העמדה הבינלאומית , במיוחד זו של האמריקאים והאירופאים, עדיין אינה ברורה, אך אנו מקווים שהם יכבדו את רצוננו", אמר משעל. "זהו נושא פלסטיני פנימי, שסור לאיש לעכב או להציב לו תנאים".

"מתי להסלים ומתי לנצור את האש"

שלשום התראיין משעל לוול סטריט ג'ורנל ואמר כי חמאס יתאם את פעולות ההתנגדות לישראל - כולל פעולות צבאיות - עם פתח,"עתה עלינו להסכים כפלסטינים כיצד לנהל את ההתנגדות, מהי הדרך הטובה להשגת מטרותינו, מתי להסלים ומתי לנצור את האש", אמר.

משעל עמד בראיון על הזכות העקרונית של ארגונו להמשיך במאבק האלים בישראל. עם זאת, מקורבים ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמרו כי במהלך השיחות על הסכם הפיוס בין שני הצדדים אמר משעל כי חמאס מוכן לאמץ אסטרטגיה של מאבק לא אלים, לפחות באופן זמני.

(עדכון ראשון: 22:00, 08.05.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully